افزایش قیمت نان گریزناپذیر بود


افزایش قیمت نان گریزناپذیر بود

۱۷:۲۵ (جمعه ۲۶ خرداد )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

مشاور معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت گفت : با توجه به افزایش هزینه های کارگری ،افزایش قیمت خرید تضمینی و افزایش قیمت آرد بحث افزایش قیمت نان گریزناپذیر بوده است .

اکبر شریفی گفت : با توجه به افزایش هزینه های کارگری ،افزایش قیمت خرید تضمینی و افزایش قیمت آرد بحث افزایش قیمت نان گریزناپذیر بوده است .

وی ادامه داد: مجلس افزایش قیمت خرید تضمینی را مصوب کرده بود و گندم از ۳۶۰تومان به ۴۲۰افزایش یافته و حتی اگر هم قیمت گندم و آرد نیز افزایش نمی یافت افزایش قیمت نان در سال جاری به دلیل افزایش هزینه های کارگری ضروری بوده است .

مشاور معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت اظهارکرد: نرخ نان هیچگاه ثابت نبوده و در طول سالهایی که یارانه نیز پرداخت میشد هرساله قیمت نان روند افزایشی داشته است .

وی اضافه کرد: طی دو سه سالی که قرار است اصلاح قیمت نان انجام شود به هر میزان که به قیمت نان افزوده شود به همان میزان به آرد و نان افزوده خواهد شد و اگر کشاورزان گندم را سال گذشته ۳۶۰ و امسال ۴۲۰می فروشد برقیمت نان نیز تاثیرگذار خواهد بود .

شریفی تصریح کرد: برخی کشاورزان گندم را به متقاضیان بیش از نرخ خرید تضمینی و تا ۴۶۵تومان نیز فروخته اند و این امکان را دارند که گندم را به مشتریان خود در کارخانجات به صورت مستقیم و بدون عرضه به دولت بفروشند .

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تفاوت قیمت بین فروش ازاد گندم و خرید تضمینی کشاورزان ترجیح می دهند گندم را به صورت مستقیم و بی واسطه دولت به فروش برسانند و این امر از حمل و نقل بیش از ۳میلیون تن گندم در کشور جلوگیری خواهد کرد.

مشاور وزیر صنعت ،معدن و تجارت اظهارکرد: همچنین خود مصرفی روستاها که در گذشته از بین رفته بود نیز ایجاد می شود و کشاورزان سهم مصرفی روستاها را به دولت ارایه نخواهند داد.

وی اظهارکرد: تفاوت بین خرید تضمینی و فروش آزاد گندم موجب می شود تا کارخانجات آرد از شرکت بازرگانی دولتی ۴۶۵ تومان خریداری کنند یا اینکه از کشاورز با قیمت بالاتر از نرخ خرید تضینی و زیر قیمت شرکت بازرگانی دولتی خریداری کند.

.

.

.

.

.

..

پانا


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.