افزایش میزان بیکاری جوانان در “ایتالیا”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

میزان بیکاری جوانان ایتالیایی در ماه ژوئن سال ۲۰۲۴ میلادی به ۳۹٫۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از تی ام نیوز، موسسه ملی آمار ایتالیا در تازه ترین گزارش ممتاز به نقل از خود دربارهٔ اشتغال جوانان در این کشور اعلام کرد، میزان بیکاری جوانان ایتالیایی در ماه ژوئن سال ۲۰۲۴ میلادی به ۳۹٫۱ درصد افزایش یافته که در مقایسه با ماه می امسال ۰٫۸ و در سطوح سالانه به میزان ۴٫۶ درصد افزایش یافته است.

پس از ثبت تاریخی ۳۹٫۵ درصدی میزان بیکاری جوانان این کشور در ماه آوریل سال ۲۰۲۴ میلادی، در ماه می امسال میزان بیکاری جوانان ایتالیایی به ۳۸٫۳ درصد کاهش یافته بود.

۶۴۲ هزار نفر از جوانان در فاصله سنی ۱۵ تا ۲۴ سال قرار دارند و  ۱۰٫۷ درصد از کل جوانان در این فاصله سنی، در این کشور بیکار می باشند.

در سطوح اروپایی نیز ۱۹ میلیون و ۲۶۶ هزار نفر از جوانان کشورهای حوزه یورو بیکار می باشند. در ماه ژوئن سال ۲۰۲۴ میلادی میزان متوسط بیکاری در کشورهای حوزه یورو به ۱۲٫۱ درصد رسیده بود.

اما بیکاری جوانان کشورهای حوزه یورو یکی از بزرگترین مشکل های این کشورها است. میزان بیکاری جوانان زیر ۲۵ سال در این کشورها از ۲۳٫۸ درصد در ماه می سال ۲۰۲۴ میلادی به ۲۳٫۹ درصد کنونی افزایش یافته است.

در همین زمینه، موسسه آمار اروپا (یورو استات) در گزارش ممتاز به نقل ازی اعلام کرده است، ۲۶میلیون و ۴۲۴ هزار نفر در کل اتحادیه اروپا بیکار می باشند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.