افزایش نظارت بر مرغداری‌های خراسان جنوبی


افزایش نظارت بر مرغداری‌های خراسان جنوبی

۱۳:۲۷ (یکشنبه ۱ مرداد )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان جنوبی خواستار نظارت بیشتر بر مرغداری‌ها و کشتارگاه‌های سطح استان شد.

 مجید امینی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان شناسایی میزان تولید و عرضه مرغ را ضروری دانست و اظهار کرد: باید در جابه‌جایی مرغ زنده بازنگری صورت بگیرد چرا که هزینه‌های حمل و نقل، قیمت مرغ را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی که تقاضا برای گوشت مرغ در خراسان جنوبی بالا رفته است مرغ زنده نباید به سیستان و بلوچستان صادر شود بنابراین عرضه مرغ به سیستان و بلوچستان باید با مجوز اتحادیه مرغداران خراسان جنوبی باشد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان جنوبی کشتارگاه‌های سطح استان را سه واحد دانست و گفت: نظارت بر عرضه مرغ از کشتارگاه‌ها و مرغداری‌ها امکان‌پذیر است بنابراین باید اجازه خروج مرغ از کشتارگاه‌ها تا زمانی که نیاز مرغ استان تأمین نشده است صادر نشود.

امینی تصریح کرد: اگر کنترل و نظارت بر کشتارگاه‌ها و مرغداری‌ها را بیشتر کنیم مشکلی در ارتباط با کمبود مرغ در استان نداریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه جوجه‌ریزی در استان تغییری نکرده است، افزود: مرغداران استان از دو ماه گذشته مبلغی معادل یک‌میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای دریافت سویا واریز کردند اما با وجود اینکه مرغداران با کمبود نقدینگی مواجه هستند، تاکنون حتی یک کیلو هم نصیب آنها نشده است.

غلامرضا هادربادی تصریح کرد: قیمت سویا در حال حاضر کاهش یافته است اما چون این سویا خوراک جوجه ۶۰ روزه است تأثیرگذاری خود را بر روی قیمت مرغ تا ۶۰ روز دیگر می‌گذارد در حالی که مرغی که امروز در بازار توزیع می‌شود با قیمت سویای گذشته بوده است.

استاندار خراسان جنوبی جلسات تنظیم بازار را برای هماهنگی و گرفتن تصمیمات بهتر دانست و گفت: تمامی دستگاه‌های مرتبط باید نظارت خود را بر خروج مرغ بیشتر کرده تا در ماه رمضان مردم دچار مشکل نشوند.

قهرمان رشید ادامه داد: با تصمیمات نادرست نباید تولید کننده را دلسرد کرد و بر روی مصرف‌کننده فشار آورد و دامپزشکی، سازمان صنعت و معدن و نیروی انتظامی باید نظارت خود را بر روی خروج مرغ از استان بیشتر کنند.

.

.

..

..

.

فارس


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.