افزایش چشمگیر صادرات نسبت به واردات در نیمه اول سال در گمرکات استان مرکزی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

میزان صادرات غیرنفتی از گمرکات استان مرکزی به ارزش ۴۰۴ میلیون دلار بوده که از لحاظ ارزش ۱۰۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران طی ۶ ماهه اول سال ۹۲، میزان صادرات غیرنفتی از گمرکات استان مرکزی ۴۵۷۹۳۳۳۰۷ کیلوگرم به ارزش ۴۰۴۰۲۴۳۴۳ دلار بوده است که از لحاظ وزنی ۱۸۲ درصد و از لحاظ ارزش ۱۰۶ درصد رشد داشته است.

براساس این گزارش ممتاز به نقل از کشورهای ارمنستان، گرجستان، عراق، عمان، ترکیه، ازبکستان،‌فدراسیون روسیه،‌بلژیک و افغانستان مقصد صادرات بوده اند.

این گزارش ممتاز به نقل از می افزاید: عمده کالاهای صادره شامل ماهیان زنده زینتی و انواع گل آپارتمانی، گاز سی فورکات، دکل انتقال نیرو، شمش روی و انواع شیشه و آینه و سیلندر خالی، کیسه فریز شمش آلومنیوم و کاشی و سرامیک و انواع عایق های حرارتی و رطوبتی کشمش است. همچنین مقدار ۲۷۱۶۲۸۳۱ کیلوگرم کالا به ارزش ۷۵۹۳۳۹۸۴ دلار کشور وارد شده است که از لحاظ وزنی ۳۴ درصد و از لحاظ ارزش ۴۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

براساس این گزارش ممتاز به نقل از عمده کالاهای وارداتی از کشور های چین، رومانی، هند، ایتالیا، ازبکستان و ترکیه و سوئد و بلژیک و آلمان و فرانسه است.

این گزارش ممتاز به نقل از می افزاید: عمده کالاهای وارده شامل ماشین آلات بافندگی اتصالات راکتور های پالایشگاهی، ورق آهن سرد نورد، پلی پروپیلن و دستگاه جوشکاری، جرثقیل تاشو، لوازم یدکی خودرو، فویل روی کائو چوی مصنوعی و گاز مایع است.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.