افزایش ۲۰۰ هزار تنی ظرفیت “تولید مذاب”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیر عامل شرکت فولاد آلیاژی ایران گفت: با بهره برداری کامل ایستگاه دوم ریخته گری در کارخانه فولادسازی این مجتمع، ‌ظرفیت تولید مذاب ۲۰۰ هزار تن افزایش می یابد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، رامین کیهان گفت: بهره برداری از ایستگاه دوم ریخته گری شرکت فولاد آلیاژی ایران، با انجام اولین ریخته گری در ۲۳ آذر آغاز شده است که به زودی به پایان می رسد.

وی ادامه داد: با بهره برداری کامل از ایستگاه یاد شده، ‌ظرفیت تولید سالانه بیلت از ۲۵۰ هزار تن به ۴۵۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت فولاد آلیاژی ایران با اشاره به مزیت های ایستگاه جدید ریخته گری نسبت به ایستگاه شماره ۱ افزود: تنوع در اندازه بیلت، ظرفیت تولید بالاتر، امکان تولید بیلت تا طول ۱۲ متر و نیز استفاده از فناوری نوین از این مزیت ها محسوب می شود.

کیهان اعلام کرد: با بیان اینکه طرح توسعه زیر سقفی مجتمع فولاد آلیاژی ایران (کوثر) شامل کوره ذوب سوم، کوره پاتیلی سوم، ایستگاه ریخته گری دوم،‌ تجهیزات شارژ مواد اولیه و سیستم غبارگیر، از هشتم آبان سال ۸۸ در کارخانه فولادسازی آغاز شده بود.

وی گفت: کوره ذوب سوم کارخانه فولادسازی در بهمن سال ۹۱ با ظرفیت سالانه ۲۰۰ هزار تن مذاب به بهره برداری رسید و پیش بینی می شود آزمایش های ظرفیتی برای تکمیل قرارداد این طرح تا یک ماه آینده نهایی شود.

وی افزود: بهره برداری کامل از طرح های توسعه زیرسقفی این شرکت،‌ سبب افزایش کمی و کیفی تولید و نیز تکمیل سبد محصولات آلیاژی مشتریان خواهد شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.