افزایش ۶۰ درصدی اعتبارات وام دانشجویی

جام جم آنلاین: رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از افزایش بیش از۶۰ درصدی اعتبارات تسهیلات مالی اعطایی به دانشجویان در سال تحصیلی جدید خبرداد .

کیوان مرادیان افزود: مجموع تسهیلات مالی اعطایی به دانشجویان در سال تحصیلی گذشته هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال بود که این رقم امسال به سه هزار میلیارد ریال رسید .

وی با بیان اینکه سعی می کنیم این رشد را به ۱۰۰ درصد برسانیم، گفت: به همه دانشگاه ها اعلام کرده ایم تا ۱۰ آبان فهرست دانشجویان متقاضی واجد شرایط دریافت انواع تسهیلات مالی دانشجویی را به این صندوق بفرستند .

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری افزود: امسال نخستین بار قبل از آغاز سال تحصیلی، اعتبار دانشگاه ها را در این زمینه به آنها اعلام کرده ایم و حداکثر تا دهه نخست آذر، وام های اختصاصی را به حساب دانشجویان متقاضی واجد شرایط واریز می کنیم .

مرادیان همچنین گفت: به همه دانشگاه هایی که به نوعی از دانشجو شهریه دریافت می کنند اعلام کرده ایم موظفند حداقل تا سقف اعتبار پارسال خود در این زمینه ، از دانشجویان متقاضی دریافت تسهیلات مالی نام نویسی کنند تا دانشجویان وادار به تهیه مبالغ مورد نیاز خود از راه های دیگر و قرض گرفتن نشوند .

وی همچنین با اشاره به اینکه سقف وام شهریه دانشجویان در مقطع کارشناسی تا ۷۵ درصد میزان شهریه هر نیمسال تحصیلی است،‌ افزود: سال گذشته ۸۰ درصد متقاضیان این وام ،‌تسهیلات دریافت کردند و تلاش می کنیم در کمتر از چهار سال آینده ،‌ میزان شهریه و میزان اعطای وام به متقاضیان این وام را به ۱۰۰ درصد برسانیم .(واحد مرکزی خبر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.