افزایش ۶۷ درصدی تردد از “گمرک” تمرچین پیرانشهر

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیر گمرک پیرانشهر گفت: تردد مسافر از گمرک تمرچین این شهرستان در نه ماهه سال جاری ۶۷ درصد نسبت به مدت مشابه افزایش یافته است.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل ازگمرکات استان آذربایجان غربی، نادر انصاریان، گفت: در نه ماه قبل سال جاری بیش از ۹۳۷ هزار نفر از طریق گمرک تمرچین این شهرستان وارد کشور شده و یا از آن خارج شده اند.

وی گفت: از این تعداد بیش از ۴۸۴ هزار به آذربایجان غربی وارد شده اند که این تعداد در مقایسه با پارسال ۶۷ درصد افزایش نشان می دهد.

انصاریان افزود: علاوه بر این در همین مدت ۴۵۲ هزار نفر از کل اشخاصی که از این گمرک تردد کرده اند از طریق این گمرک از کشور خارج شده اند که این تعداد نیز در مقایسه با پارسال ۵۸ درصد افزایش یافته است.

 وی اظهار کرد: در مدت زمان مشابه سال قبل بیش از ۲۹۰ هزار نفر ازطریق این گمرک وارد استان شده و بیش از ۲۸۵ هزار نفر نیز از آن خارج شده بودند.

انصاریان گفت: گمرک تمرچین پیرانشهر از نظر آمار مسافران ورودی و خروجی در بین گمرکات آذربایجان غربی رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

گمرک زمینی تمرچین در ۱۵ کیلومتری غرب شهرستان پیرانشهر و نقطه مقابل حاج عمران عراق قرار دارد و یکی از نزدیک ترین مسیرهای زمینی جمهوری اسلامی به دریای مدیترانه شرقی است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.