افزایش ۸ درصدی “پروازهای عبوری” از آسمان ایران

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به رشد ۸ و دو دهم درصدی پروازهای عبوری از آسمان کشور گفت: در هشت ماه اول پارسال یکصد و پنج هزار و ۹۵۲ پرواز عبوری انجام شد که امسال به ۱۱۴ هزار و ۶۶۱ پرواز رسیده است.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شرکت فرودگاه‌های کشور، محمود رسولی‌نژاد گفت: در سال جاری، ۲۷۵ هزار و ۵۴۷ پرواز داخلی، خارجی، عبوری و سایر انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار هزار و ۸۲۱ پرواز افزایش نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور پروازهای داخلی در هشت ماه سال جاری را ۱۱۰ هزار و ۵۱۶ پرواز اعلام  کرد و افزود: پروازهای داخلی نسبت به مدت مشابه سال قبل با حدود ۲ درصد کاهش روبرو بوده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور  خاطرنشان کرد: در آبان ماه نشست و برخاست های پروازهای بین‌المللی کشور نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۲ و نیم درصد رشد داشته است.

وی دربارهٔ بدهی شرکت های هواپیمایی به شرکت فرودگاه‌ها گفت: اراده‌ای که در این زمینه از شرکت‌های هواپیمایی انتظار داشتیم وجود ندارد و هفته قبل جلسه‌ای با ایرلاین‌ها داشتیم و شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی به دلیل دولتی بودن خوش حساب‌تر است.

رسولی نژاد با اشاره به اینکه ۴۵۰ میلیارد تومان پروژه در سایر فرودگاه‌ها (غیر از فرودگاه امام خمینی) داریم، گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان طرح را به زودی بهره برداری می کنیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور با اشاره به عملیات حج تمتع در سال ۹۲ اظهار داشت: امسال عملیات رفت و برگشت با میانگین تاخیر کمتری انجام شد وامیدواریم با توجه به توافق ها در سال های بعد وضع بهتری داشته باشیم.

رسولی نژاد دربارهٔ توقف عملیات عمرانی در فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: حدود یک ماه پیش وزیر بازدید ۱۰ ساعته ای را از مجموعه فرودگاه امام خمینی (ره) داشت و به دلیل پیشنهادهایی که ارائه کرد تغییراتی در نقشه ساخت فرودگاه داشتیم که قدری پروژه را کند کرده است و کمبود اعتبارات برای این بخش نیز داریم.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها گفت: آمادگی فرودگاه‌های کشور برای عملیات زمستانی نیز در حال انجام است.

همچنین با توافق هایی که در ژنو صورت گرفت و مکاتباتی که با کشورهای اروپایی داشتیم برخی مشکلات در صنعت هوایی برطرف می‌شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.