افزایش۲۰ درصدی مزد؛ کارمندان ضعیف‌تر می‌شوند

یکی از موضوعاتی که همیشه برای کارمندان دولت مطرح بوده و هست این است که تصمیم دولت و مجلس برای افزایش حقوق کارمندان چقدر خواهد بود؟ یکی از اصلی‌ترین انتقادات کارمندان دولت این است که افزایش حقوق آنها با تورم واقعی جامعه مطابقت ندارد و آنها مجبورند برای اداره زندگی هر روز سفره‌های خود را کوچکتر کنند

افزایش۲۰ درصدی مزد؛ کارمندان ضعیف‌تر می‌شوند

یکی از موضوعاتی که همیشه برای کارمندان دولت مطرح بوده و هست این است که تصمیم دولت و مجلس برای افزایش حقوق کارمندان چقدر خواهد بود؟ یکی از اصلی‌ترین انتقادات کارمندان دولت این است که افزایش حقوق آنها با تورم واقعی جامعه مطابقت ندارد و آنها مجبورند برای اداره زندگی هر روز سفره‌های خود را کوچکتر کنند.

دیروز نمایندگان مجلس با پیشنهاد کمیسیون تلفیق مبنی بر افزاییش ۵۰۰ هزار تومانی حقوق کارمندان دولت مخالفت کردند و پیشنهاد دولت مبنی بر افزایش ۲۰ درصدی حقوق را به تصویب رساندند. در همین خصوص علی ابراهیمی نماینده شازند در مجلس دهم به رویداد۲۴ گفته معمولاً درصد‌هایی که در بودجه‎‌های سنواتی برای حقوق می‌آید توسط دولت اعمال می‌شود، اما شاید در یکی، دو ماه ابتدایی سال به مرحله اجرا نرسد. اما در رابطه با افزایش سنوات حقوق‌ها باید بگویم که تا قبل از سال ۹۶ به روش سنتی، درصدی را به حقوق سال گذشته کارمندان اضافه می‌کردند، اما براساس قانون این افزایش درصد باید متناسب با تورم باشد، ولی در دو سال گذشته این اتفاق به وقوع نپیوست.

عضو فراکسیون امید مجلس می‌گوید: از نظر من، افزایش حقوق کارمندان برای سال ۹۷ و سال ۹۸ واقعی نبوده است. افزایش حقوق برای سال ۹۷، ۱۰ درصد لحاظ شد در حالی که تورم موجود در جامعه ۱۷ الی ۱۸ درصد بود و برای سال ۹۸، ۲۰ درصد درنظر گرفته شده در حالی تورم در کشور حدود ۳۵ درصد است و با این روند، اقشار حقوق‌بگیر و کم‌درآمد دولت روز به روز ضعیف‌تر می‌شوند.

وی با اشاره با افزایش درصدی حقوق‌ها گفت: برخی حقوقشان بالاست و زمانی که تصویب می‌شود ۲۰ درصد حقوق‌ها افزایش پیدا کند، حقوق این افراد به میزان قابل ملاحظه‌ای بالا می‌رود، اما این اتفاق برای افرادی که حقوق پایینی دارند، به وقوع نمی‌پیوندد. چه اشکالی دارد وقتی رشد اقلام اساسی و مورد نیاز مردم بیش از ۳۰ درصد بالا می‌رود حقوق کارمندان و مخصوصاً افرادی که درآمد پایینی دارند به نسبت تورم واقعی جامعه افزایش پیدا کند.

ابراهیمی گفته کارمندان دولت که حقوق زیر سه میلیون تومان می‌گیرند چطور می‌توانند به اندازه کافی و معقول روی به خرید گوشت، مرغ، پوشاک و… بیاورند. نمی‌دانم تا کجا قرار است سفره مردم کوچک‌تر شود.

نماینده مجلس دهم می‌گوید: مهمترین وظیفه دولتمردان و تصمیم‌گیران، توجه به مملکت و رفاه مردم است. بطور مثال چرا باید حقوق برخی افراد که در وزارتخانه خاصی کار می‌کنند بیشتر از حقوق دیگران باشد؟ چرا باید این تبعیض‌ها وجود داشته باشد؟ مگر آن افرادی که در وزارتخانه‌های متمول مشغول کار هستند ارث خاصی از کشور به آن رسیده است؟

ابراهیمی می‌گوید: البته گاهی دولت‌ها قول‌هایی می‌دهند که خیلی به منصه ظهور نمی‌رسد و نیاز به اعتبارات بیشتری است که بطور مثال می‌توانیم به افزایش حقوق بازنشستگان اشاره کنیم. بازنشستگان افرادی هستند که با ۳۰ سال خدمت یا بیشتر به عنوان افراد پا به سن گذاشته محسوب می‌شوند و امروز نیاز است که شان و منزلت آن‌ها حفظ شود.

گردآوری: گروه خبر ممتاز نیوز
momtaznews.com/news
منبع: bartarinha.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.