افزایش آلودگی هوا منجر به بروز حمله حاد آسم در بیماران آلرژیک می‌شود

نوشته شده در تاریخ ۲۷/آبان/ – ۱۴:۵۳ و در سرویس اخبار پزشکی ممتاز نیوز

فوق تخصص آسم و ایمونولوژی:

خبرگزاری : فوق تخصص آسم و ایمونولوژی با توصیه براینکه به بیماران مبتلا به‌ اسم توصیه می‌شود در هنگام افزایش آلودگی هوا از منزل خارج نشوند گفت: آلودگی هوا منجر به تشدید علادم آسم می‌شود و حتی می‌تواند باعث ایجاد حمله حاد آسم در این افراد شود.

دکتر مریم محلوجی راد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه پزشکی خبرگزاری آنا درباره تاثیر آلودگی هوا بر بروز بیماری‌های تنفسی از جمله آسم گفت: آلودگی هوا می‌تواند برای تمام افراد چه‌آن دسته که ریه سالم دارند و چه بیمارانی که دچار بیماری‌های ریوی هستند مضر باشد و آنها را دچار آزار و اذیت کند.

وی افزود: افرادی که دارای ریه سالم هستند به علت اینکه ظرفیت تنفسی بالایی دارند و زمینه هیچ‌گونه بیمار ریوی ندارند ممکن است در تماس مکرر با مواد آلوده کننده نهایتا دچار بیماری‌های ریوی شوند.

این فوق تخصص آسم و ایمونولوژی در ادامه یادآور شد: اما افرادی که دچار آسم آلرژیک و یا غیر آلرژیک هستند قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا و مواد آلوده کننده می‌تواند علائم آسم را در آنها تشدید کند.

وی با بیان اینکه بیماری آسم قابل درمان نیست عنوان کرد: در مراحل درمان تنها بیماری تحت کنترل قرار می‌گیرد و تماس با مواد آلوده کننده از جمله آلودگی هوا این بیماری را از کنترل خارج می‌کند و بیمار دچار علائمی از قبیل سرفه، خس خس سینه، تنگی نفس مزمن شود و حتی می‌تواند باعث ایجاد حمله حاد آسم در این افراد شود.

محلوجی‌راد یادآور شد: به افراد مبتلا به بیماری آسم توصیه می‌شود در هنگام افزایش آلودگی هوا تا حد امکان از منزل خارج نشوند ولی اگر مجبور به این کار شدند حتما از ماسک‌های تنفسی استفاده کنند.

خبرگزاری آنا – پزشکی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.