افزایش آمار طلاق در چین

به گزارش ایرنا، روزنامه جوانان چین روز جمعه نوشت در سال ۲۰۱۱ میلادی دو میلیون و ۸۷۰ هزار زوج چینی از یکدیگر جدا شدند.

این رقم در مقایسه با یک سال قبل از آن نزدیک به سه ممیز هفت دهم درصد رشد داشته است.

کارشناسان سخت شدن شرایط زندگی، افزایش چالش های اقتصادی و خشونت های خانوادگی در چین را از علل اصلی طلاق در این کشور دانسته اند.

در همین حال سال گذشته میلادی درچین ۱۳ میلیون و ۲۰ هزار ازدواج به ثبت رسید که این میزان نیز در مقایسه با سال ۲۰۱۰ میلادی بیانگر رشدی در حدود چهار ممیز ۹ دهم درصد است.

آمار نشان می دهد که یک چهارم از زنان چین قربانی خشونت های خانوادگی از ناحیه همسرانشان هستند.

فدراسیون زنان چین اخیرا در گزارشی اعلام کرد، حدود ۲۵ درصد از زنان چین مورد خشونت های لفظی همسرانشان و یا ضرب و جرح قرار می گیرند.

فدراسیون زنان چینی می گوید، در سال ۲۰۱۰ میلادی بیش از ۵۰هزار زن با این مرکز ارتباط برقرار و اعتراف کرده اند که شوهرانشان آنان را مورد ضرب و شتم قرار داده اند.

‘ جین یان ‘، معاون این فدراسیون گفت: بسیاری از زنان تجربیات وحشتناکی از زندگی مشترک خود دارند و امیدوارند قانون به داد آنان برسد.

بررسی های انجام شده دیگری که پایگاه اینترنتی چاینا ارگ به آن اشاره کرده است ، نیز نشان می دهد ۸۵ درصد از مردم چین می دانند که کشورشان قانون حفاظت از حقوق و منافع زنان دارد اما سامانه قانونمندی وجود ندارد تا از قربانیان دفاع کند.

‘ جین ‘ می گوید: ما به ضوابط بیشتری برای برخورد با موارد خشونت خانوادگی نیاز داریم . دولت و کل جامعه باید با این پدیده برخورد کند.

خشونت های خانوادگی در حالی در چین رخ می دهد که بعضا برای ماموران پلیس نیز این مسایل عادی است.

‘ لو شیائو چوان ‘، یک وکیل چینی می گوید : پلیس چین فکر می کند کتک خوردن زن از مرد امری عادی است.

وی می افزاید: بسیاری از قربانیان هم هنوز نمی دانند باید چه شواهد محکمه پسندی برای شکایات خود ارایه کنند .

‘ چن مین ‘ یک محقق چینی گفت : قانون ازدواج در چین فاقد توضیحاتی درباره خشونت های خانوادگی است و پلیس نمی تواند درباره اینکه کدام رفتار و عمل مصداق خشونت است تصمیم بگیرد.

وی افزود: هنوز هستند کسانی که تصور می کنند خشونت خانوادگی در واقع همان نزاع خانگی است. لذا در این موارد دخالتی نمی شود .

به گفته پژوهشگران چینی، البته آگاهی مردم از این مسایل در حال افزایش است اما خانواده ها به اطلاعات بیشتری برای برخورد با موارد خشونت خانوادگی نیاز دارند.

آساق ** ۲۷۵** ۲۱۰۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۴۰۰۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.