افزایش اعترضات مردمی در عربستان

اعتراضات مردمی و اقدامات خشونت بار مقامات عربستان و سرکوب آزادی ها و نقض حقوق بشر در این کشور افزایش یافته است.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الاخباریه سوریه، نگاهها به عربستان دوخته شده است اما نه به خاطر عبرت گرفتن از تجربه های دموکراسی که این کشور نفت خیز تنها نام آن را شناخته است بلکه به علت افزایش اعتراضات مردمی و اقدامات خشونت بار مقامات عربستان و سرکوب آزادی ها و نقض حقوق بشر علیه معترضان.

همه این اقدامات باعث شده است ناظران از متلاشی شدن رژیم سعودی از داخل سخن به میان آورند. همچنین باعث شده است سازمان های حقوق بشر موارد سرکوب از سوی این رژیم را زیر نظر بگیرند.

گزارشگر این شبکه افزود در جدیدترین گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر از رژیم آل سعود به علت استفاده از سرکوب و خشونت در برخورد با اعتراضات مردمی و همه کسانی که سعی دارند نظر خود را به شیوه مسالمت آمیز بیان کنند ، به شدت انتقاد شده است.

در گزارش این سازمان به اقدام نیروهای عربستان در تیراندازی به گروهی از تظاهرکنندگان عدالت و دموکراسی خواه در منطقه الشرقیه اشاره شده است. در این منطقه اعتراضات علیه رژیم آل سعود گسترش می یابد.

عربستان که سعی دارد سیاست خشونت و سرکوبی را که علیه غیرنظامیان در پیش گرفته است، پنهان کند ، در عین حال از گروههای تروریستی مسلح در سوریه حمایت می کند و آنها را به ضربه زدن به ثبات سوری ها وادار می سازد و عناصر القاعده و مزدور را از همه جا به سوریه اعزام می کند و سلاح هایی به منظور ریختن خون سوری ها به سوریه منتقل می کند. همه این جنایات عربستان با عنوان «حمایت از برادران» صورت می گیرد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.