افزایش اعزام دانشجویان آمریکایی به دانشگاه‌های چین

۱۶ام بهمن ،

12-651.jpg

وزارت امور خارجه آمریکا در سال ۲۰۱۰ برنامه چهار ساله‌ای را با هدف اعزام بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو به کشور چین تا پایان سال ۲۰۲۴ را به تصویب رساند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این برنامه که توسط یک سازمان غیر دولتی اجرا می‌شود، در حال حاضر در حال آغاز اعزام دانشجویان تازه به کشور چین در راستای نیل به اهداف چهار ساله خود می‌باشد. در مقابل، دولت چین نیز اعلام کرد نسبت به اعطای ۱۰ هزار بورسیه تحصیلی به دانشجویان آمریکایی اقدام خواهد کرد.

اساس این برنامه بر توسعه برنامه‌های تحصیلی بین‌المللی برای دانش‌آموزان از دبیرستان تا دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی است و در پی آن شمار ثبت نام دانشجویان خارجی در این دو کشور افزایش خواهد یافت.

بنا به گزارش پایگاه اینترنتی یونیورسیتی هرالد، گزارش موسسه اوپن دورز، در خصوص دانشجویان تبادلی بین‌المللی در موسسه تحصیلات بین‌المللی آمریکا مشخص می‌کند تعداد دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌های این کشور با افزایش شش درصدی به ۷۶۴ هزار و ۴۹۵ نفر در سال تحصیلی ۲۰۱۲-۲۰۱۱ رسیده است در حالی که شمار دانشجویان آمریکایی که در خارج از این کشور به تحصیل مشغولند تنها یک درصد افزایش یافته است. از مجموع ۷۶۴ هزار و ۴۹۵ دانشجوی خارجی در کشور آمریکا، ۱۹۴ هزار و ۲۹ دانشجو از کشور چین می باشند که در سال تحصیلی قبل یعنی ۲۰۱۱-۲۰۱۰ این تعداد ۱۵۷ هزار و ۵۵۸ نفر بوده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.