افزایش بصیرت دانشجویان علوم پزشکی برای مقابله با عرفان‌های کاذب

سلامت ممتازنیوز : مدیر امور فرهنگی و فوق‌برنامه وزارت بهداشت گفت: باید مهمترین آموزش‌ها در زمینه افزایش بصیرت دانشجویان شکل بگیرد و این آموزش از مقاطع پایین تحصیل و خانواده‌ها شروع شود و تشکل‌های دانشجویی نیز به این سمت بروند.

محمود شریفی در گفت‌وگو با فارس در مورد وضعیت عرفان‌های کاذب و ظهور آن در دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: تاکنون به بحث ایجاد بصیرت در دانشگاه‌های علوم پزشکی برای آنکه در زمینه دشمن و دوست شناسی آگاهی لازم را به دست بیاورند،کم‌توجهی شده است.

وی ادامه داد: اگر تشکل‌های دانشجویی به سمت افزایش بصیرت، توانمندی و بنیه اعتقادی دانشجویان قدم بردارند مسیر آگاهی باز خواهد شد و دانشجویان می‌توانند با رشد عقلانی، کمتر در مسیرهای اشتباه بیفتند.

مدیر امور فرهنگی و فوق‌برنامه وزارت بهداشت گفت: اگر عرفان‌های کاذب در دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال شکل‌گیری است ما در صف دانشگاه و در بین دانشجویان نتوانسته‌ایم از نظر اعتقادی و دینی کاری کنیم و دشمن نیز از ضعف آموزش وارد می‌شود.

شریفی تصریح کرد: باید مهمترین آموزش‌ها در این زمینه شکل بگیرد و این آموزش از خانواده‌ها شروع شود، در غیر این صورت نمی‌توان انتظار داشت که در دانشگاه‌های علوم پزشکی فقط مشکلات اعتقادی دانشجویان اصلاح شود.

مدیر امور فرهنگی و فوق‌برنامه وزارت بهداشت گفت: باید برای کاهش گرایش دانشجویان به سمت عرفان‌های کاذب از مقاطع پایین تحصیل و از خانواده‌ها شروع کرد.

شریفی تصریح کرد: افراط و تفریط‌ باعث بروز عرفان‌های کاذب می شود و اکنون باید بصیرت را در دانشجویان افزایش داد.

وی گفت: در سال تحصیلی جاری، ساماندهی و سازماندهی تشکل‌های اسلامی در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی و به دنبال آن انجام آموزش‌های لازم برای توانمندسازی تشکل‌ها انجام گرفته است.

health news
باز نشر: مجله سلامت ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.