افزایش بهای طلا در پی ضعف دلار

۲۵م دیماه ،

بینا- در پی سخنانی مبنی بر ادامه روند سیاست محرک اقتصادی در آمریکا و پس از آنکه دلار به پایین‌ترین میزان برابری خود در ده ماه قبل در برابر یورو رسیده است، بهای جهانی طلا رو به افزایش گذاشت و کار‌شناسان بر این باورند که ادامه این روند در هفته‌های آتی بسیار محتمل است.
به گزارش بینا به نقل از تابناک، بیزینس ویک در گزارشی با اشاره به این موضوع نوشت: ادامه سیاست‌های محرک اقتصادی در ایالات متحده آمریکا به همراه افزایش تقاضا برای جایگزینی در سرمایه‌گذاری، منجر به رشد بهای اونس جهانی طلا شده است.
این گزارش آورده است: پس از آن که چارلز اوانس، رئیس کل بانک فدرال رزرو شیکاگو اعلام کرد که سیاست‌های محرک اقتصادی در آمریکا باید همچنان برای حمایت از اقتصاد ادامه داشته باشد، ارزش برابری دلار در برابر یورو به پایین‌ترین میزان در ده ماه قبل رسید.
از سویی شینزو آبه اول وزیر ژاپن اعلام کرده است که برای رئیس کل بعدی بانک مرکزی ژاپن به کسی نیاز دارد که سیاست‌های پولی قوی را به اجرا بگذارد.
برنارد سین، مدیر مرکز تجارت شمش طلا و ارز در ژنو در این باره گفته است: بازار با دقت روند قوت و ضعف دلار را پیگیری می‌کند. همچنین میزان تقاضای هند، به عنوان بزرگترین خریدار سال ۲۰۱۲ همچنان از سطح بهای طلا حمایت می‌کند.
در بازار لندن، بهای اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.‌۳ درصد افزایش به ۱۶۶۸.‌۲۸ دلار رسید. در هفته قبل نیز بهای اونس با ۰.‌۴ درصد افزایش برای اولین هفته پس از ۲۳ نوامبر سال قبل، روند افزایشی را نشان داد.
روند کاهشی بهای طلا از هنگامی آغاز شد که فدرال رزرو اعلام کرد، در سال جاری سیاستگذاران، سیاست محرک اقتصادی ۸۵ میلیارد دلاری را متوقف خواهند کرد؛ اما در هفته‌های اخیر، ادامه سیاست‌های محرک اقتصادی در آمریکا و همچنین اجرای این سیاست‌ها در ژاپن، منجر به کاهش برابری ارز‌ها در برابر طلا و افزایش بهای اونس جهانی طلا شده است؛ روندی که به باور کار‌شناسان در هفته‌های آتی ادامه خواهد یافت

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.