افزایش بهره فدرال رزرو تا ژوئن ۲۰۲۲

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

بینا:تازه ترین نظرسنجی رویترز از سرمایه گذاران بین المللی نشان می دهد که فدرال رزرو آمریکا برای اولین بار در سال های اخیر تا ژوئن ۲۰۲۲ میلادی نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

به گزارش ممتاز به نقل از رویترز؛ فدرال رزرو آمریکا از سال ۲۰۰۸ میلادی تاکنون نرخ بهره را نزدیک به صفر ثابت نگه داشته و میلیاردها دلار نقدینگی به اقتصاد این کشور تزریق کرده است.

بر اساس این گزارش اجرای سیاست های محرک پولی از سوی فدرال رزرو در سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ سبب افزایش ۷۰ درصد قیمت جهانی طلا شده است. نگرانی ها نسبت به متوقف شدن محرگ پولی فدرال رزرو سبب شده تا قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون ۲۵ درصد کاهش یابد.

سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی بر این باورند که احتمال افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا تا ژوئن ۲۰۲۲ میلادی به بیش از ۵۰ درصد رسیده است این رقم در نظرسنجی قبلی رویترز به ۴۲ درصد رسیده بود. کارشناسان اقتصادی همچنین بر این باورند که فدرال رزرو امریکا تا مارس آینده بخشی از محرک پولی را متوقف خواهد کرد.

افزایش نرخ بهره و متوقف شدن محرک پولی تاثیر بسیاری بر کاهش احتمالی قیمت جهانی طلا در ماه های آینده خواهد داشت. آخرین نشست فدرال رزرو آمریکا قرار است روزهای ۱۷ و ۱۸ دسامبر برگزار شود.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.