افزایش بیخوابی با تلفن همراه

۲۸ام بهمن ، موبنا- تحقیقات نشان داده تشعشعات انتشار یافته از تلفن‌های همراه روی خواب اشخاص تاثیر می‌گذارد.

اکثر کاربران موقع خواب آخرین کاری که انجام می‌دهند بررسی گوشی تلفن همراه‌شان است که گاهی برای چک کردن پیام‌های ایمیل یا پیامک‌های دریافتی و بررسی شبکه‌های اجتماعی است یا تنظیم ساعت برای بیدار شدن از خواب در هنگام صبح است.

اکثر کارشناسان بارها اخطار داده‌اند که تشعشعات ناشی از تلفن‌های همراه روی مغز اشخاص اثر می‌گذارد و سبب بروز مشکلاتی برای آنها می‌شود.

بر این اساس گفته می‌شود تشعشعات ناشی از تلفن‌های همراه سبب می‌شود زمان بیشتری طول بکشد که فرد به خواب برود و از سوی دیگر میزان خواب عمیق در اشخاصی که معمولا از گوشی‌های موبایل استفاده می‌کنند کمتر است.

مطالعات نشان داده که فرکانس‌های ۸۸۴ مگاهرتز بی‌سیم ناشی از تلفن‌های همراه روی خواب اشخاص تاثیر می‌گذارد و سبب بی‌خوابی و کم‌خوابی آنها می‌شود.

همچنین وابستگی کاربران به گوشی‌های موبایل به گونه‌ای است که حتی زمان خواب هم نمی‌توانند از این دستگاه‌ها جدا شوند، به طوری که در طول شب گاهی چندین بار بیدار شده و ساعت یا پیام‌های دریافت خود را چک می‌کنند.

بر این اساس گفته می‌شود این دستگاه‌ها سبب بروز اختلال در خواب اشخاص، ایجاد استرس و افسردگی در میان جوانان و نوجوان می‌شود.

تحقیقات نشان داده که سه چهارم اشخاصی که میانگین سنی ۱۸ تا ۴۴ سال دارند بدون تلفن‌های همراه به رختخواب نمی‌روند و فقط اشخاص بالای ۶۵ سال گوشی‌های خود را هنگام خواب در اتاق یا فضای دیگری رها می‌کنند.

IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.