افزایش بیش از ۱۲ میلیون تومانی مسکن مهر پردیس

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/قیمت واحدهای مسکن مهر دره‌بهشت پردیس ۱۲ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان و واحدهای پروژه کوزو و انبوه‌سازان این شهر نیز چهار میلیون و ۶۰۳ هزار تومان افزایش یافته است.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) ادامه طرح مسکن مهر متوقف شد اما هنوز داستان افزایش قیمت‌های این واحدهای پرماجرا ادامه دارد؛ به گونه‌ای که یکبار سقف میزان آورده متقاضیان ۹۰ درصد قیمت کل واحد مسکونی و بار دیگر ۷۰ درصد اعلام می‌شود اما در این تغییر به ظاهر کاهشی، قیمت واحدها افزایش یافته است.

درحالی که خرداد امسال مقام ارشد سامانه مدیریت مسکن‌ مهر در وزارت راه و شهرسازی برای عقد قراردادهای مسکن مهر پردیس، میزان پرداخت نقدی ثبت‌نام‌کنندگان را حداقل معادل ۹۰ درصد کل آورده اعلام کرده بود، در آخرین اطلاعیه شرکت عمران شهر تازه پردیس پرداخت ۷۰ درصد قیمت کل واحد جهت عقد قرارداد اعلام شده است اما این ۷۰ درصد ذکر شده حدود قیمت همان ۹۰ درصدی است که پیش‌تر اعلام شده بود؛ یعنی افزایش بی سر و صدای قیمت‌ها.

علی لطفی‌زاده – معاون وزیر راه و شهرسازی دولت دهم – در خردادماه امسال مبلغ ۹۰ درصد برای پروژه «دره‌بهشت» را معادل ۳۵ میلیون تومان اعلام کرد که اکنون ۷۰ درصد پرداختی معادل ۳۶ میلیون تومان اعلام شده است. همچنین پرداخت ۹۰ درصد دو پروژه «کوزو» و «انجمن انبوه‌سازان» نیز ۲۸ میلیون تومان اعلام شده بود که اکنون ۷۰ درصد پرداختی این دو پروژه ۲۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی گفته بود اگر متقاضیان ۹۰ درصد را واریز نکنند حذف نمی‌شوند اما قرارداد قطعی که به منزله تعیین واحد مسکونی برای اشخاص است با آنها منعقد نمی‌شود و از اولویت کنار می‌روند.

حال با گذشت بیش از چهار ماه از این اطلاعیه، در آخرین اطلاعیه شرکت عمران پردیس که مهر ماه امسال اعلام شده با واریز ۷۰ درصد مبلغ آورده متقاضی در هر پروژه و بر اساس اولویت‌بندی، از متقاضیان جهت انتخاب واحد دعوت می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است متقاضیان پروژه های کوزو و دره بهشت مسکن مهر شهر تازه پردیس حداقل میزان واریزی جهت دعوت برای انعقاد قرارداد پیش فروش پروژه کوزو ۲۵ میلیون تومان و حداقل میزان واریزی جهت دعوت برای انعقاد قرارداد پیش‌فروش پروژه دره بهشت ۳۶ میلیون تومان است.

به گزارش ایسنا، ساخت مسکن مهر در فازهای سوم، پنجم،هشتم، نهم و یازدهم شهر تازه پردیس از آذر ماه ۸۹ در دستور کار قرار گرفته است که نوع پروژه‌های مسکن مهر در فازهای سوم و نهم به دو صورت ملکی و ۹۹ ساله و در فازهای دیگر صرفا به شکل ۹۹ ساله است.

بر این اساس، تعداد ۸۸ هزار واحد مسکونی در فازهای مختلف شهر تازه پردیس جهت تحویل به متقاضیان واجد شرایط در حال ساخت است که تاکنون ۱۳۷ هزار نفر ثبت‌نام سامانه‌ای، ۸۷ هزار نفر افتتاح حساب، ۲۵ هزار نفر دارای قرار داد و ۳۳۰۰ نفر به مرحله تحویل واحد مسکونی و دریافت دفترچه اقساط وام بانکی رسیده‌اند.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.