افزایش بیش از ۴۰۰ میلیارد دلاری تولید ناخالص داخلی ایران

۱۵م دیماه ،

17-65.jpg

واحد اطلاعات اکونومیست در تازه‌ترین پیش‌بینی خود عنوان کرد که تولید ناخالص داخلی ایران تا سال ۱۳۹۶ افزایش بیش از ۴۰۰ میلیارد دلاری می‌یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل ایسنا، واحد اطلاعات اکونومیست در گزارش ماه دسامبر ۲۰۱۲ خود ضمن تاکید بر موضع پیشین خود اعلام کرده است که تولید ناخالص داخلی ایران از ۴۳۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار در سال قبل به ۴۸۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار در سال جاری خواهد رسید که ۵۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار افزایش نشان می‌دهد.

آمارها حاکی از آن می باشند که در سال آینده تولید ناخالص داخلی کشور معادل ۵۳۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار خواهد بود که از افزایش ۵۰ میلیارد دلاری برخوردار است.

انتظار می‌رود در سال تولید ناخالص داخلی ایران با افزایش ۶۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری مواجه شده و به ۶۰۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار بالغ شود.

به اعتقاد اکونومیست تداوم روند صعودی منجر به ثبت رقم ۶۸۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار برای تولید ناخالص داخلی کشور در سال خواهد شد.

انتظار می‌رود در سال ۱۳۹۵ رقم ۷۷۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار برای تولید ناخالص داخلی ایران به ثبت برسد که این رقم در سال ۱۳۹۶ برابر با ۸۹۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار خواهد بود.

تولید ناخالص داخلی ایران در سال ۹۶ در مقایسه با سال جاری ۴۰۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار افزایش نشان می‌دهد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.