افزایش بی سابقه آمار خودکشی در ارتش آمریکا / هر روز مرگ یک نفر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، بر اساس گزارشی که توسط وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) تهیه شده در ۱۵۵ روز ابتدایی سال جاری میلادی تعداد ۱۵۴ نظامی آمریکایی دست به خودکشی زده اند که این آمار ۵۰ درصد بیشتر از تلفات انسانی ارتش آمریکا در جنگ افغانستان است.

به نوشته این رسانه آمریکایی، این آمار بیاگر وضعیت موجود در ارتش آمریکا و مسئولیتهای سنگین آن در قبال جنگ عراق و افغانستان است که بسیار بیشتر از آمارهای یک دهه گذشته است.

علاوه بر خودکشی، پنتاگون مشکلات دیگر موجود در اتش آمریکا را این چنین برمی شمارد : افزایش تجاوزات جنسی، شرب خمر، خشونت و رفتار ناپسند.

جدولی از آمار خودکشی در میان نظامیان آمریکایی از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲

در ادامه گزارش آسوشیتدپرس آمده است : با توجه به آنکه آمار خودکشی نظامیان آمریکایی در سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ در مقایسه با سال ۲۰۰۹ کاهش یافته بود، افزایش دوباره آن در سال ۲۰۱۲ سبب تعجب مقامات آمریکایی شده است.

هنوز دلایل افزایش آمار خودکشی در میان نظامیان آمریکایی مشخص نیست، اما تحقیقات نشان می دهد مواردی چون حضور در عملیات های متعدد، فشارهای روانی، سوءاستفاده از نسخه های پزشکی، داروها و مواد مخدر، و مشکلات مالی در افزایش آمار خودشکی تاثیر گذار بوده اند.

بر همین اساس، بررسی ها نشان می ددهد که سربازانی که به طور مرتب در چندین عملیات نظامی شرکت کرده اند در موقعیت خطرناک تری نسبت به سایرین برای دست زدن به خودکشی هستند.

به نوشته آسوشیتدپرس، هر چند جنگ افغانستان با خروج آخرین نظامیان آمریکایی از این کشور در سال ۲۰۲۴ برای آمریکا به پایان می رسد، اما با این وجود شمار نظامیان آمریکایی کشته شده در جنگ افغانستان در سال جاری میلادی برای خود یک رکورد محسوب می شود و این در حال است که گزارشهای متعددی نیز درباره سوءرفتار نظامیان آمریکایی در افغانستان منتشر شده است.

بر اساس گزارش پنتاگون، در ۱۵۵ روز ابتدایی سال جاری میلادی یعنی تا تاریخ ۳ جولای، ۱۵۴ نظامی آمریکایی دست به خودکشی زده اند در حالی که این آمار در مدت مشابه سال ۲۰۱۱میلادی ۱۳۰ مورد بود که مقایسه دو آمار ۱۸ درصد رشد را در سال جاری نشان می دهد.

آمار سال جاری حتی از آمار سالهای ۲۰۰۱تا ۲۰۱۱ که ۱۳۶٫۲ خودکشی بود نیز بیشتر است و آمار خودکشی های سال جاری میلادی از ژانویه تا ماه می ۲۵ درصد بیشتر از آمار دو سال قبل است .

بر اساس آمار موجود، پیش از این آمار خودکشی در سال ۲۰۰۹ بیشترین میزان خودکشی درمیان نظامیان آمریکایی محسوب می شد، اما آمار سال جاری میلادی ۱۶ درصد بیشتر از آمار سال ۲۰۰۹ است. بر همین اساس تعداد نظامیانی که در سال جاری میلادی به دلیل خودکشی کشته شده اند از تعداد قربانیان ارتش آمریکا در جنگ افغانستان در سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ نیز بیشتر است.

در ادامه این گزارش آمده است : نمودار موجود برای آمار خودکشی برای یک سال کامل طراحی شده اما در پنج سال گذشته و در هر سال آمار تهیه شده تا ماه می برای آنکه از روی آن بتوان آمار بقیه سال را پیش بینی کرد آماری مطمئن بود از همین رو برای سال ۲۰۱۲ این جدول ارائه شده است. 

 هم اکنون ارتش آمریکا یک میلیون و ۴۰۰ هزار نظامی فعال دارد و افزایش آمار خوکشی در میان این افراد در حالی ثبت شده که ارتش آمریکا در سالهای اخیر اقدامات خود را برای افزایش سلامت روان و راحتی نیروهای خود افزایش داده است.

همانطور که اشاره شد این آمار متعلق به افرادی که هم اکنون در ارتش آمریکا خدمت می کنند، اما وضعیت در میان کهنه سربازان آمریکایی نیز وخیم است به طوریکه بر اساس آخرین آمار موجود در هر ۸۰ دقیقه یک نظامی بازگشته از جنگ در ایالات متحده دست به خودکشی می زند که این آمار مایه ننگ آمریکا محسوب می شود.

به طور میانگین از جمع نظامیان آمریکایی حاضر در افغانستان و عراق در هر یک روز و نیم ( ۳۶ ساعت ) یک نفر بر اثر عوامل مختلف ( انفجار، شلیک مستقیم و …) کشته می شود و این در حالی است که در هر ۸۰ دقیقه یک کهنه سرباز آمریکایی دست به خودکشی می زند.

برهمین اساس و به طور میانگین هرساله شش هزار و۵۰۰ کهنه سربازآمریکایی دست به خودکشی می زنند که این آمار بسیار بیشتر از تعداد کل کشته های ارتش آمریکا در افغانستان و عراق است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.