افزایش تبلتهایی که از سیستم عامل ویندوز ۸ استفاده می‌کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت الکترونیکی سامسونگ که در حال حاضر تبلتهایی با سیستم عامل ویندوز ۷ دارد، همواره شیوه مطلوب مایکروسافت برای نمایش سیستم عاملهای این شرکت با میانجی لمسی بوده است. 

ویندوز ۸ در تبلتهای جدید با تراشه های ” Arm” همراه می شود که قدرت کمتری دارند، اما آی پدها براساس این تراشه ها ساخته شده اند.

تبلتهای جدید یک نسخه از ویندوز را مورد استفاده قرار می دهد که نسخه ویندوز RT نام دارد و صرفاً برای صفحه نمایش لمسی طراحی شده است. این نسخه از ویندوز دارای میانجی به نام “مترو” است که به میانجی تلفنهای همراهی که با ویندوز کار می کنند، شباهت دارد.

تبلتهای جدید که سیستم عامل ویندوز ۸ دارند براساس پردازشگرهای Arm و اینتل کار می کنند

براساس گزارشهای منتشر شده از سوی بلومبرگ، تبلتهای جدید سامسونگ که با ویندوز ۸ ارائه می شوند در ماه اکتبر رونمایی می شود.

این تبلتها می توانند تلاشهای مستمر مایکروسافت را برای وارد شدن به بازار تبلت که تحت تسلط آی پد اپل قرار دارد گسترش دهد.

براساس اعلام گزارشهای تحقیقاتی شرکت IHS ISuppli Inc ، شرکت اپل ۵۸ درصد سهم بازار را در دست دارد و سامسونگ با ۱۱ درصد که ترکیبی از سیتمهای عامل ویندوز ۷ و اندروید گوگل است، در رده دوم ایستاده و کیندل فایل آمازون نیز ۵٫۸ درصد بازار تبلتها را در کنترل خود دارد.

شرکت HP اعلام کرده است که قصد ندارد در مرحله اول از ویندوز RT استفاده کند به جای آن از ویندوز سنتی مبتنی بر اینتل استفاده می کند.

تبلت جدید مایکروسافت که در محافظ آن یک صفحه کلید باریک قرار دارد

براساس این گزارش، تبلتهای سامسونگ با سیستم عامل ویندوز RT دارای پردازشگر Snapdragon کوالکوم است.

علاوه بر اینکه حضور در بازار تبلتها برای مایکروسافت بسیار پراهمیت است، این شرکت اخیرا تبلت خود را با نام سرفیس (Surface) وارد بازار کرده است. یکی از ویژگیهای مهم این تبلت وجود یک صفحه کلید بسیار باریک در پوشش محافظ آن است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.