افزایش تسهیلات مسکن راهگشای خانه‌دار شدن اقشار کم‌درآمد

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/افزایش تسهیلات مسکن می‌تواند راهگشای خانه‌دار شدن اقشار و دهک‌های کم‌درآمد جامعه باشد.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) فردین یزدانی در گفت‌وگو با ایسنا دربارهٔ تاثیر افزایش تسهیلات مسکن در بازار اظهار کرد: افزایش تسهیلات مسکن به دهک‌های کم درآمد جامعه کمک می‌کند.

به گفته وی افزایش تسهیلات مسکن از ۲۰ به ۳۰ میلیون تومان و قیمت‌هایی از این دست، تاثیری در افزایش قیمت‌های بازار مسکن ندارد و تنها کمک مالی و تامین مسکن دهک‌های چهار به بالا است.

یزدانی با اشاره به زمان و شیوه اجرای این تسهیلات تاکید کرد: روش‌های تامین مالی در بخش مسکن نیاز به زمان و شیوه مناسب اجرا دارد و باید امکانات لازم برای اجرای این برنامه‌ فراهم باشد.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی نمی‌توان تصمیم جامعی برای بازار مسکن گرفت، افزود: هنوز برنامه‌های عملیاتی وزارت راه و شهرسازی برای بازار مسکن اعلام نشده و در صورت افزایش تسهیلات مسکن، این طرح می‌تواند راهگشای اقشار دهک‌های خاصی شود.

به گفته این کارشناس مسکن برنامه‌های وام و پس‌انداز برای اقشار کم درآمد جامعه است و در مواردی به مداخله مستقیم‌تر نهادهای عمومی نیاز دارد.

یزدانی خاطر نشان کرد: برنامه‌های وام، پس‌انداز و برنامه‌های معطوف به تقاضا برای بازار مسکن مناسب می باشند اما نتیجه خود را در بلندمدت نشان می‌دهند.

با توجه به اینکه مسئولان وزارت راه و شهرسازی بر افزایش قیمت‌ مسکن طی یکی – دو سال اخیر و پایین آمدن ارزش وام ۲۰ میلیون تومانی خرید مسکن اذعان داشته و معتقدند قدرت خرید مردم کاهش یافته طرح‌های تازهی برای خانه‌دار شدن مردم از قبیل راه‌اندازی بازار رهن و بازار رهن ثانویه را مطرح کرده‌اند تا در صورت تصویب قدرت خرید برای اقشار کم درآمد و زوج‌های جوان افزایش یابد.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.