افزایش تسهیلات مسکن متعادل‌کننده بازار می‌شود؟

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/رییس انجمن مهندسان شهرسازی کشور معتقد است: افزایش تسهیلات مسکن برای خرید و عرضه‌ بیشتر سبب کاهش قیمت‌ها می گردد.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) علی نوذر‌پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ‌اگر تسهیلات مسکن در جهت ساخت به سازندگان اعطا شود به سمت تولید بیشتر مسکن می‌رویم و این امر سبب تعادل عرضه و تقاضا در بازار می‌شود.

به گفته وی مجموع اقداماتی از جمله اعطای تسهیلات به سازندگان برای افزایش عرضه خانه می‌تواند در کاهش قیمت‌ها موثر باشد اما اجرای طرح جامع مسکن کلیه اقدامات را شامل می‌شود.

نوذر‌پور افزود: در صورتی که برنامه‌های مسکن در قالب برنامه‌ مدون اجرا شود، تاثیر مناسبی بر ثبات قیمتی این بازار می‌گذارد.

رییس انجمن مهندسان شهرسازی کشور با بیان این‌که نقدینگی در کشور کاهش یافته است، گفت: با افزایش تسهیلات مسکن هم قدرت خرید مردم بالا می‌رود و هم ساخت و عرضه‌ مسکن افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اظهارات وزیر راه و شهرسازی مبنی بر افزایش تسهیلات مسکن افزود: حتما وزیر مربوطه اعتباراتی در بانک‌ها ملاحظه کرده که این طرح را پیشنهاد کرده است.

نوذر‌پور تاکید کرد: اگر افزایش تسهیلات به سمت ساخت و عرضه‌ مسکن نرود تقاضا افزایش می‌یابد و عرضه با تقاضا متعادل نیست که سبب رشد مضاعف قیمت‌ها می‌شود.

رییس انجمن مهندسان شهرسازی کشور با اشاره به طرح پس‌انداز خانوارها برای خانه‌دار شدن گفت: در حال حاضر که بخش عمده‌ جامعه میزان درآمد‌ها و هزینه‌هایشان یکسان است و به شغل دوم روی آورده‌اند پس‌انداز چندان قابل اجرا نیست و دولت باید برنامه‌های خود را در این باره اعلام کند.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.