افزایش تعاملات آکادمیک انگلیس و اسپانیا

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

22-3.png

مطالعات اخیر سفارت انگلیس در اسپانیا که مناسبات تحصیلات تکمیلی بین انگلیس و اسپانیا را مورد بررسی قرار می‌دهد، حاکی از همکاری‌های گوناگون و پویای دوجانبه در این زمینه است.

به گزارش تفسیری سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این فعالیت‌ها شامل نقل و انتقال و ثبت‌نام بلندمدت از دانشجویان،‌ همکاری‌های دوجانبه تحقیقاتی و مبادله کادر آموزشی بین دو کشور می‌باشد، همهی این مسائل به دانشجویان این امکان را می‌دهد که یک شیوه آموزشی رقابتی را دنبال نمایند.

اثرگذاری زبان انگلیسی و اسپانیایی در مسائل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، بهانه خوبی جهت ترغیب دانشگاه‌های انگلیسی و اسپانیایی جهت افزایش تمایل به همکاری‌های دوجانبه و نیز تحکیم روابط جاری می‌باشد.

بنا به گزارش تفسیری پایگاه خبری “یونیورسیتی ورلد نیوز”، علاوه بر موارد فوق، افزایش محبوبیت زبان اسپانیایی در بین دانشجویان انگلیسی و در مقابل آن میل دانشجویان اسپانیایی به تحصیل در انگلیس، به طور فزاینده‌ای سبب رشد تقاضای دانشجویان نسبت به ادامه تحصیل در این دو کشور می‌شود.

علی‌رغم مشکلات اخیر اقتصادی، اقتصاد اسپانیا کماکان جزو اقتصادهای رقابتی دنیا قرار دارد. این کشور بخش مهم اقتصادی خود را با انگلیس به اشتراک گذاشته است. انگلیس ۶٫۵ درصد از صادرات اسپانیا را دریافت و در ازای آن ۶٫۵ درصد از واردات آن کشور را تامین می‌کند.

در حالی که می‌توان ادعا نمود تعداد متقاضیان تحصیلات تکمیلی در انگلیس از سوی دانشجویان اسپانیایی کاهش یابد، از سوی دیگر پیش‌بینی می‌شود انگلیس کماکان مقصد مورد اعتماد جهت تحصیلات تکمیلی باشد.

گفتنی است بعضی از دانشگاه‌های اسپانیا و انگلیس در دهکده جهانی با هم در ارتباط می باشند که شامل دانشگاه‌های پادشاهی انگلیس، دانشگاه یونیورسیراد آتونومیا مادرید و دانشگاه یونیورسیراد کامپلوتنس مادرید می‌باشد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.