افزایش تعداد دانشجویان بورسیه خارجی سیاست وزارت علوم است

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل:

آموزش > عالی
قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل با بیان اینکه در حال حاضر ایران بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ دانشجوی خارجی را بورسیه کرده است، گفت: این تعداد باید حداقل به دو هزار نفر افزایش یابد اما متاسفانه بودجه کافی برای انجام این کار را در اختیار نداریم.

به گزارش ایسنا، ارسلان قربانی در حاشیه دیدار با گروه دوستی پارلمانی کشور اندونزی در جمع خبرنگاران اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان خارجی را یکی از راه‌های گسترش مناطق نفوذ کشورها در دنیا عنوان و اظهار کرد: دادن بورس، یکی از سیاست‌های آموزش عالی کشورهای مختلف به شمار می‌آید و اکنون رقابت جدی میان کشورها در این زمینه وجود دارد.

قربانی افزود: به عنوان نمونه کشور هند درحال حاضر حدود چهار هزار بورس تحصیلی به دانشجویان افغانستان ارائه می‌دهد درحالیکه تعداد بورس‌های ایران در این کشور همسایه بسیار اندک است.

رییس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم با بیان آنکه اعطای بورس خارجی، منافع درازمدتی برای کشورهای مجری به دنبال دارد، اضافه کرد: فارغ‌التحصیلان بورسیه،‌ سفیران فرهنگی کشور محسوب می‌شوند و زمینه ساز فعالیت‌های مشترک آتی در کشورهای خود با ایران خواهند شد.

وی افزود: اندونزی بیشترین جمعیت مسلمانان در میان کشورهای اسلامی را در خود جای داده است و گسترش همکاری در زمینه‌های مختلف به ویژه موضوعات علمی و فناوری با این کشور به عنوان یکی از شرکای استراتژیک از اهمیت خاصی برای ما برخوردار است.

قربانی به تشکیل کمیته مشترک علمی و فناوری میان ایران و اندونزی از پنج سال قبل اشاره کرد و گفت: تاکنون دو کمیته مشترک به میزبانی ایران و یک کمیته به میزبانی اندونزی برگزار شده و با توافق صورت گرفته، کمیته مشترک بعدی در سال ۲۰۲۲ میلادی در جاکارتا تشکیل خواهد شد.

به گزارش ایسنا در دیدار هیات پارلمانی کشور اندونزی با مسوولان وزارت‌علوم که با حضور قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل برگزار شد ۳۶ بورس از سوی ایران به دانشجویان کشور اندونزی اعطا شد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.