افزایش تعداد سالمندان تعداد جراحی‌های تعویض مفصل را افزایش داده است

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : دبیر انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت: طی سال‌های اخیر جراحی‌های ارتوپدی به سبب گسترش روند سالمندی در کشور افزایش یافته است. تخریب مفاصل و بروز حوادث در سالمندان به وسایل و امکانات لازم در سراسر کشور نیاز دارد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس ؛ غلامعلی عکاشه در حاشیه بیست و یکمین کنگره جراحان ارتوپدی ایران اظهار داشت: بیست و یکمین کنگره ارتوپدی، جزو کنگره‌های برتر منطقه است و شاید بتوان گفت این کنگره، بزرگترین کنگره در کشورهای خاورمیانه و غیر اروپایی تلقی می‌شود.

دبیر انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت: کنگره بیست و یکم بیشترین استقبال را از نظر جهانی و داخلی داشته است و امیدواریم مطالب ارائه شده در این کنگره بتواند تا یکسال تغذیه تمام فناوری‌های حرفه‌ای آینده ارتوپدی را تأمین کند.

عضو هیئت مدیره جامعه جراحان افزود: تمام دانشمندان ارتوپدی در این کنگره جمع شده‌اند تا دستاوردهای علمی موجود را به عنوان دانش تازه در رشته ارتوپدی به متخصصان ارائه دهند.

دبیر انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت: مهمترین و شایع‌ترین دلایل افزایش جراحی‌های ارتوپدی به افزایش سن آدم‌‌ها مرتبط شده است چرا که امید به زندگی بالا رفته و این امید به زندگی و افزایش سالمندی تخریب مفاصل را به دنبال داشته است.

عکاشه افزود: تخریب مفاصل و بروز حوادث در اشخاص سالمند به وسایل، امکانات لازم نیاز دارد و سالهای اخیر جراحی‌های ارتوپدی را بیش از پیش به دنبال داشته است؛ همچنین بازسازی دوباره و دوباره تعویض مفصل از جمله مسائل تازه و پیش روی جامعه جراحان ارتوپدی است.

متخصص جراحی استخوان ادامه داد: در قبل این نگاه وجود داشت که اگر تعویض مفصل دچار مشکل شود چه باید کرد و چطور باید عمل کرد اما امروزه با پیشرفت علوم ارتوپدی در دنیا و به خصوص در ایران امکان بازسازی دوباره مفصل زانو بعد از تعویض مفصل وجود دارد.

دبیر انجمن جراحان ارتوپدی ایران تصریح کرد: علاوه بر بازآموزی ما سعی می‌کنیم علم تازه ارتوپدی را به روز داشته باشیم و در زمینه‌‌های علمی تئوریک و علمی تکنیکی پیشتاز باشیم.

وی به میهمانان خارجی شرکت کننده در این کنگره اشاره داشت و افزود: تا قبل از این حضور میهمانان خارجی در این کنگره‌ها به صورت افتخار مطرح می‌شد اما امروزه ما دانشمندان خارجی را برای شرکت در کنگره‌هایمان انتخاب می‌کنیم و در این انتخاب صلاحیت علمی‌شان را می‌سنجیم و خودمان از متخصصانی دعوت می‌کنیم که مبتکر علم در رشته تخصصی باشند نه اینکه به صرف خارجی بودن در همایش یا کنگره شرکت کنند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.