افزایش تعرفه پهنای‌باند آخرین و ساده‌ترین راه‌حل؟

۲۱ام بهمن ،

 

در بسیاری از کشورها که در فکر کاهش قیمت اینترنت و پهنای باند به سود کاربران می باشند، زیرساخت‌های لازم برای دستیابی به این هدف را فراهم می‌کنند تا از نظر شاخص‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات جایگاه بهتری را کسب کرده و از حضور در دنیای الکترونیک بازنمانند.
 
به دنبال افزایش قیمت ارز در ماههای اخیر و البته از آنجاییکه ارز مرجع به پهنای باند اینترنت تعلق نمی‌گیرد! موضوع افزایش تعرفه پهنای باند، یکی از مهمترین مسائلی است که در این مدت ذهن بخش خصوصی فعال در حوزه خدمات اینترنتی را به خود مشغول کرده است.
 
باتوجه به اینکه رشد سریع فناوری و افزایش اقبال عمومی از خدمات و سرویس‌های اینترنتی، بازار رقابتی خوبی را برای شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت فراهم کرده است، به نظر می‌رسد افزایش تعرفه آخرین و در عین حال ساده‌ترین راه‌حلی است که پیش روی کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و شرکت ارتباطات زیرساخت قرار دارد.
 
هاستینگ محتوای داخلی از طریق توسعه دیتاسنترهای داخل کشور، موظف کردن شرکت مخابرات ایران و شرکت‌های PAP به ایجاد ساز و کاری برای افزایش گردش اطلاعات در شبکه‌های داخلی، مجوزدهی برای توسعه‌ CDN، حمایت از ارائه دهندگان خدمات محتوایی مانند IPTV برای تشویق کردن کاربران به استفاده بیشتر از این خدمات به جای اتلاف وقت در فضای اینترنت و …، از جمله راه‌کارهایی است که در این زمینه می‌تواند در دستور کار سیستم رگولاتوری کشور مانند شورای عالی فضای مجازی و کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار گیرد.
 
البته نباید این نکته را هم فراموش کرد که بسیاری از کشورها با توسعه مسیرهای انتقال اطلاعات از داخل کشور، به کاهش هزینه تمام شده پهنای باند بین‌الملل اقدام می‌کنند. امری که در سال‌های اخیر در دستور کار شرکت ارتباطات زیر ساخت قرار گرفته است و باید هرچه سریع‌تر عملیاتی شده و توسعه یابد.

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.