افزایش تقاضای جواهرات در هند و چین قیمت طلا را بالا برد

۰۹اردیبهشت،

افزایش تقاضای جواهرات در هند و چین قیمت طلا را بالا برد | چاپ |
دوشنبه ۰۹ اردیبهشت ساعت ۱۵:۰۶

بینا- با افزایش تقاضا برای سکه و جواهرات در هند و چین قیمت طلا در معاملات امروز بازارهای جهانی هم افزایش یافت و به ۱۴۷۱ دلار در هر اونس رسید.
به گزارش بلومبرگ قیمت جهانی طلا در آغاز معاملات هفته جاری در روز دوشنبه با ۱۸ دلار افزایش نسبت به روز جمعه مواجه شد و به ۱۴۷۱ دلار در هر اونس رسید.
همچون هفته قبل افزایش تقاضا برای سکه و جواهرات سبب رشد قیمت طلا در روز دوشنبه اعلام شده است. در حالی تقاضا در بازار طلا افزایش یافته است که قیمت این فلز گرانبها با سقوط ۲۰۰ دلاری طی دو هفته به حدود ۱۳۲۱ دلار در هر اونس در روز ۱۶ آوریل رسیده بود.
قیمت طلا از این تاریخ به بعد روندی به طور منقطع افزایشی را طی کرده و تاکنون با رشد ۱۱ درصدی مواجه شده است. در هفته قبل قیمت این فلز ۴٫۲ درصد افزایش یافت که بهترین عملکرد هفتگی این بازار از ژانویه ۲۰۱۲ به حساب می آید.
تقاضا برای سکه و جواهرات در کشورهای مختلف از آمریکا گرفته تا چین و هند افزایش یافته است. انتظار می رود فروش سکه در بازار آمریکا طی ماه جاری به بالاترین رقم از دسامبر ۲۰۰۹ برسد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، یک کارشناس موسسه اچ ای بی سی در این باره گفت: تقاضای مستمر و فزاینده در آسیا سبب افزایش قیمت طلا شده است. همین مسئله سبب افت سطح ذخایر طلا در غرب شده است و هم اکنون ما شاهد حرکت فیزیکی طلا از غرب به سمت شرق هستیم تا تقاضای خرید در چین و هند پاسخ داده شود.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.