افزایش تقاضای طلا از سوی بانک های مرکزی جهان

۲۵م دیماه ،

افزایش تقاضای طلا از سوی بانک های مرکزی جهان | چاپ |
دوشنبه ۲۵ دی ساعت ۱۰:۲۳

بینا- مجمع نهادهای مالی و پولی موسوم به اف آی اف در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد، تقاضای طلا از سوی بانک های مرکزی جهان و صندوق های سرمایه گذاری رو به افزایش است.
به گزارش بینا به نقل از پایگاه اینترنتی طلا /روزنامه مردم چاپ چین ، این موسسه اعلام کرد بانک های مرکزی و صندوق های سرمایه گذاری جهان قصد دارند با کاهش سهم دلار و یورو در ذخایر ارزی خود، سهم طلا را افزایش دهند.
نگرانی های مربوط به وضعیت مالی و اقتصادی جهان تاثیر بسیاری بر این تصمیم بانک های مرکزی و صندوق های سرمایه گذاری جهان داشته است.
بر این اساس، چین قصد دارد طی سال های آینده سهم طلا در ذخایر ارزی خود را افزایش دهد. بی ثباتی ارزش دلار و یورو مهمترین انگیزه بانک های مرکزی جهان برای کاهش سهم این ارزها در ذخایر ارزی است.
چین در پنج سال قبل ذخایر طلای خود را دو برابر کرده است. چین تا جولای ۲۰۱۲ میلادی بیش از ۱۰۵۴ تن ذخایر طلا داشته است و ششمین دارنده ذخایر بزرگ طلای جهان به شمار می رود.
در سال ۲۰۱۱ میلادی طلا ۱۴٫۴ درصد کل ذخایر ارزی جهان را تشکیل داده است. در حالی که این رقم برای چین ۱٫۶ درصد است در آمریکا ۷۴٫۵ درصد و در آلمان بیش از ۷۱٫۴ درصد بوده است.
چین بزرگترین ذخایر ارزی جهان را در اختیار دارد. ارزش ذخایر ارزی چین تا پایان سال قبل به بیش از ۳٫۳۱ تریلیون دلار رسیده است.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.