افزایش تنش بین دوحزب مهم کردهای سوریه

۱فروردین ۱۳،

عبدالحکیم بشار اعلام کرد که حزب اتحاد دموکراتیک به توافقات اربیل پایبند نیست و مشکلات فراوانی برای گروه های وابسته به حزب دموکرات کردستان سوریه به وجود آورده است. به گزارش کردپرس در حالی که انتخاب فردی به نام غسان هیتو به عنوان اول وزیر دولت انتقالی سوریه، در حال حاضر به مهم ترین خبر در حوزه ..

عبدالحکیم بشار اعلام کرد که حزب اتحاد دموکراتیک به توافقات اربیل پایبند نیست و مشکلات فراوانی برای گروه های وابسته به حزب دموکرات کردستان سوریه به وجود آورده است.
 
به گزارش کردپرس در حالی که  انتخاب فردی به نام غسان هیتو به عنوان اول وزیر دولت انتقالی سوریه، در حال حاضر به مهم ترین خبر در حوزه تحولات سوریه تبدیل شده است، بین دو حزب مهم کردهای سوریه مشکلات و تنش های سیاسی مهمی وجود دارد و اعضای دو حزب اتحاد دموکراتیک به رهبری صالح مسلم و حزب دموکرات کردستان سوریه به رهبری عبدالحکیم بشار در مناطق شمالی سوریه دچار تنش می باشند.
 
دکتر عبدالحکیم بشار گفت:« ما در حال حاضر با حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) مشکلات و اختلافات جدی داریم. نه تنها در خصوص راهکارها و نظراتمان برای آینده سوریه، بلکه در نحوه تعیین چند و چون قعالیت گروه های سیاسی دچار تنش هستیم و بی تعارف بگویم میزان مشکلاتی که از سوی حزب اتحاد دموکراتیک برای ما به وجود آمده اصلا به اندازه اختلافات رژیم اسد با ما نیست. آنان در برابر بعضی از کردهای سوریه و قعالان سیاسی کُرد رفتارهایی دارند که تاکنون نظیر آن را از عمال حکومت سوریه ندیده ایم و روزی نیست که بین نیروهای ما درگیری و مشکل به وجود نیاید.»
 
وی در ادامه دربارهٔ اصلی ترین دلایل اختلافات این دو حزب گفت:« ما معتقد به تعریف یک ساختار فدرالی برای نظام سیاسی سوریه هستیم اما حزب اتحاد دموکراتیک به دنبال خواسته های تقلیل یافته ای در حد افزایش اختیارات ادارات محلی نظیر شهرداری ها است. قاعدتا هر حزب و گروهی دارای اعتقادات و باورهای خاص خودش است. اما این که شما با سلاح های سنگین به حزب مخالف خود حمله کنید و راه بر ادامه فعالیت آنها سد کنید، قابل قبول نیست. حزب اتحاد دموکراتیک به توافقات اربیل پایبند نیست و این موضوع برای ما دردسرساز شده است.
 
این رهبر سیاسی کُرد سوریه در ادامه و در خصوص میانجی گری های رییس اقلیم کردستان برای حل اختلافات کردهای سوریه گفت:« کاک مسعود بارزانی تاکنون چند بار به همه گروههای کُرد سوریه اخطار داده و از ا«ان خواسته اند به اختلافاتپااین دهند. همین یک ماه پیش بود که اعلام کردند باید به اختلافات خود پایان دهید. ما نیز حرف جناب بارزانی را می پذیریم اما همان گونه که گفتم در حوزه فعالیت حزبی، سازمانی و اداره کمیته های شهری و روستایی، توافقات اربیل را رعایت نمی کنند. از دید ما رژیم بشار اسد ماندگار نیست و وقت آن فرا رسیده که همه احزاب کُردی در جبهه مخالف حکومت باشند اما متاسفانه در حال حاضر در چنین وضعیتی نیستیم.»


– برگزیده
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.