افزایش “تولید ناخالص داخلی” با ارتقای کیفیت

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی گفت: ارتقای بهر‌ه‌وری و افزایش سطح ارائه خدمات در کشور بسیار مهم و تاثیرگذار است و استقرار نظام اعطای نشان کیفیت خدمات باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مهدی فتح الله در مراسم رونمایی از نظام اعطای ستاره کیفیت خدمات به واحدهای صنفی رستوران و سلف سرویس تهران که بعدازظهر امروز در مرکز مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی برگزار شد گفت: گروه‌های خدماتی با سهم ۵۱ درصدی در ایران، بیشترین تاثیر را در افزایش تولید ناخالص داخلی دارد.

وی افزود: هم اکنون بیش از ۷۰ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان متعلق به بخش خدمات است و توجه به کیفیت خدمات جهت توسعه این بخش بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه باید ساختار مناسبی برای ارزیابی و کنترل کیفیت خدمات در بخش اصناف ایران ایجاد شود اظهار داشت: خدمت باید کالایی اقتصادی و غیرفیزیکی که شخص، بنگاه یا صنعت برای استفاده دیگران تولید کرده است.

وی بخش خدمات و تولید را شالوده اقتصاد هر کشوری دانست و گفت: کالا ماهیتی ملموس و قابل ذخیره دارد در حالی که خدمات این ماهیت را ندارد.

وی ادامه داد: تعریف خروجی، معیارها و شاخص اندازه‌گیری خروجی در ببخش خدمات از پیچیدگی بیشتری برخوردار بوده و نیازمند دقت و کنکاش بیشتری است.

فتح الله مشارکت مشتری در شکل گیری و ارائه خدمات بسیار موثر دانست و افزود: خدمات، اقدامات یا عملکردهایی می باشند که نوعا تولید و مصرف آنها همزمان است.

وی با اشاره به اجرای طرح اعطای نشان کیفیت خدمات در بخش اصناف توسط موسسه مطالعات گفت: موسسه با توجه به اهمیت بخش بازرگانی وی سهم ۱۷ درصدی این بخش از تولید ناخالص داخلی ایران، سعی کرده تا طرحی را در بخش اصناف کشور با عنوان استقرار نظام اعطای نشان کیفیت خدمات (ستاره کیفیت) به مرحله اجرا و پیاده‌سازی برساند.

وی اظهار کرد: قرار است طرح یادشده در صنف اغذیه‌فروشان و فست‌فود، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مشاوران املاک، تالارهای پذیرایی، هتل‌ها و موسسات توریستی و اتومبیل کرایه نیز به تدریج عملیاتی گردد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.