افزایش تیراژ خودرو درکاهش قیمت موثر است

حسین گروسی درگفت و گو با خانه ملت، در واکنش به سخنان رییس جمهور در نشست خبری خود درروزگذشته گفت:تولید ملی پشتوانه ارزش پول ملی است و علت کاهش ارزش پول ملی درشرایط فعلی کاهش تولید است.

نماینده مردم شهریار، شهرقدس و ملارد درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت مشکلات موجود را فرافکنی نکند اظهارداشت: مجلس و دولت برای حل مشکلات اقتصادی دست به دست هم دهند هرچند که مجلس تمام خواسته های دولت را عملی کرده است.

وی ادامه داد: دولت آن بخش از هدفمندی یارانه ها را که به حمایت از تولید برمی گردد را عملی نکرده است .

گروسی با تاکید براین که تقویت تولید بر کاهش قیمت کالاها و قیمت ارز تاثیرگذار است گفت: علت کاهش ارزش پول ملی درمقابل دلارعدم حمایت دولت از تولید ملی است و اگر میزان تولید افزایش یابدبه ارزش پول ملی نیزافزوده خواهد شد.

رییس فراکسیون تولید ملی و جهاد اقتصادی مجلس درادامه درباره افزایش قیمت خودرو دربازار اظهارداشت: کاهش تولید علت اصلی افزایش قیمت خودرواست و هرچه تیراژ تولید افزایش پیدا کند سوء استفاده دربازار کاهش می یابد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تحریم ها و تاثیرآن بر تولید خودرو گفت: وابستگی تولید به واردات و برخی خودروسازان خارجی سبب شد وقفه ای درتولید ایجاد شود.

نماینده مردم شهریار، شهرقدس و ملارد درمجلس افزود: کاهش وابستگی تولید خورو به واردات، سالها قبل باید انجام می شد ضمن اینکه زمان برای تقویت تولید خودروی ملی هنوز دیرنیست.

وی گفت: جریمه خودروسازان و فروشندگان و دلالان خودرو تاثیری بر قیمتها ندارد چرا که عرضه و تقاضا قیمت تعیین می کند.

گروسی افزایش تیراژ خودرو را درکاهش قیمت موثر دانست و از وزارت صنعت ، خواست تا بر اجرای قانون ارتقای کیفیت تولید داخل نظارت کند.

رییس فراکسیون تولید ملی و جهاد اقتصادی مجلس ارایه تسهیلات به خودروسازان و حمایت مالی از آنها را ضروری دانست و اظهارداشت: خودروسازان علاوه بر تسهیلات از منابع داخلی خود همچون فروش شرکت‌های اقماری و سهام دربانک‌ها و یا پیش فروش می توانند استفاده کنند./


دنیای خودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.