افزایش جلب مشارکت بانوان در فعالیت های اجتماعی

فروردین ۱۴۰۳

مشاور شهردار منطقه ۳ در امور بانوان تاکید کرد:

مشاور شهردار منطقه ۳ تهران در امور بانوان در جمع مدیران محلات این منطقه بر لزوم جلب مشارکت بانوان در فعالیت های اجتماعی وگروهی تاکید کرد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، سهیلا خلجی در این رابطه اظهار داشت : در قبل اشخاص برای رفع مشکلات به معتمدمحله و مکان هایی مثل مساجد و حسینیه ها رجوع می کردند، در صورتی که امروزه هرچه بیشتر به سمت شهرنشینی و صنعتی شدن می رویم، بافت فرهنگی متفاوت تر می گردد و  ما با این مشکل مواجه می شویم که اشخاص کمتر احساس تعلق اجتماعی به محله پیدا می کنند و این امر در منطقه ۳ که روند نوسازی آن بیشتر است مشهودتر  است.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه در تلاش است تا سرای محلات به محلی  برای تشکیل گروه های اجتماعی و فرهنگی معرفی و تثبیت شود خاطر نشان کرد: باید  مشارکت شهروندان به ویژه  بانوان را به منظور توانمند سازی فکری و آگاه سازی  آنها  به عنوان عضوی از محله در فعالیت های جمعی و گروهی جلب کنیم و بدنبال راهی باشیم که  سرای محلات صرفا” محلی برای دریافت خدمات و استفاده از کلاس های آموزشی و شرکت در جشنواره ها و مسابقات نباشد.
 
 مشاور شهردار منطقه ۳ در امور بانوان  با توجه به اهمیت پژوهش و  مطالعات پیرامون  امور بانوان منطقه افزود:  این جلسه موقعیت مناسبی بر ای آشنایی با مدیران محلات و شنیدن مشکلات و معضلات سراهای محلات برای برنامه ریزی های زیرساختی است.
 
وی افزود : هرنوع فعالیتی که مربوط به شهروندان است و شامل حال بانوان  باشد پیگیری می کنیم و با توجه به اینکه مشکلات سراهای محلات بیشتر در بحث مالی و نیروی انسانی است باید برنامه ها به نحوی صورت گیرد که دچار فرسایش کاری در حوزه مدیریت و کارشناسی نشویم.
 
در این جلسه همچنین مدیران محلات به معرفی محله، وجود امکانات  و فضاهای فرهنگی، ورزشی، مذهبی و موقعیت جغرافیایی،  پرداخته و خلاصه ای از  برنامه های در دست اجرا، نقاط قوت و ضعف فعالیت ها در محلات را ارائه کردند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.