افزایش حجم صادرات برق ایران به ترکیه

۰۷م اسفند ،

ایران از طریق ترکیه به اروپا می‌رسد و قصد دارد صادرات برق خود را تا اروپا و آفریقا گسترش دهد، در همین راستا و با توجه به ارتباط خوب ترکیه و ایران در زمینه‌ی برق، صادرات برق به آن کشور نیز افزایش می‌یابد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به این‌که تاسیسات موجود در شهر وان ترکیه نیز بر حجم صادرات می‌افزاید، گفت: در حال حاضر حدود ۵۰۰ مگاوات برق به ترکیه صادر می‌کنیم.

محمد بهزاد در گفت‌وگو با خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: در حال حاضر از طریق خط ۴۰۰ کیلوولت، ۴۴۰ تا ۴۵۰ مگاوات برق فرستاده می‌شود.

وی افزود: از طریق خط ۱۳۲ کیلوولت ایران ترکیه نیز حدود ۴۰ تا ۵۰ مگاوات برق به کشور هدف صادر می‌شود و در مجموع میزان صادرات برق را به ۵۰۰ مگاوات می‌رساند.

به گزارش ایسنا، صنعت برق ایران همواره تلاش کرده تا در استفاده از تکنولوژی و صادرات به روز باشد و در حال حاضر نیز وزارت نیرو تلاش می‌کند تا بازار‌های اروپا، آفریقا و کشور‌های حاشیه‌ی دریای فارس را به دست آورد. براین اساس گسترش ارتباط برقی ایران و ترکیه می‌تواند به صادرات برق به اروپا کمک کند، چرا که از طریق آن کشور ارتباط با اروپا برقرار می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.