افزایش حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در معادن

۶ م دیماه ،

رییس سازمان نظام مهندسی معدن از افزایش حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در معادن طی سال‌های اخیر خبر داد.

به گزارش ایسنا، هرمز ناصرنیا با بیان این‌که در قانون برنامه پنجم توسعه و قانون تازه معادن، زمینه حضور بخش خصوصی در بخش معدن بیشتر شده است، افزود: با سرمایه‌گذاری و حمایت‌های بیشتر در بخش صنایع معدنی، حضور بخش خصوصی در فعالیت‌های معدنی افزایش خواهد یافت.

او با بیان این‌که ۲۶ دی ماه همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی برگزار خواهد شد، گفت: سازمان نظام مهندسی معدن در راستای یکی از وظایف خود که جلب مشارکت و حمایت از سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های معدنی است این نمایشگاه را برگزار می‌کند و در نظر است تا در صورت مطلوب بودن نتایج، این نمایشگاه هر ساله برگزار شود.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن هدف از برگزاری این همایش و نمایشگاه را ارائه آخرین تجهیزات، تکنولوژی، ماشین‌آلات و خدمات داخلی و خارجی در بخش معدن و صنایع معدنی و امکانات بالقوه کشور و ذخایر آن عنوان کرد و افزود: این نمایشگاه می‌تواند فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی را به سرمایه‌گذاران معرفی کند.

وی افزود: نمایشگاه و همایش‌هایی از این دست در بخش معدن و صنایع معدنی می‌تواند فرهنگ سرمایه‌گذاری در این بخش پر مزیت اقتصاد کشور را نهادینه کند.

او بر ورود اشخاص متخصص به بخش معدن تاکید کرد و افزود: هم در قانون تازه معادن و هم در آئین‌نامه آن، صلاحیت اشخاص برای واگذاری معادن و همچنین اکتشاف دیده شده است.

وی گفت: در سه سال قبل ورود اشخاص متخصص به بخش معدن رشد چشمگیری داشته است و سعی شده تا فضا برای ورود این اشخاص شفاف‌تر شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.