افزایش خطر ابتلا به دیابت با حذف صبحانه

۰۱ تیرماه ۱۳،

افزایش خطر ابتلا به دیابت با حذف صبحانه

محققان در تحقیقات تازه خود دریافتند خوردن صبحانه برای زنانی که اضافه‌وزن دارند در کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک می‌کند.

به گزارش راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ تحقیقات تازه محققان نشان داد که زنانی که اضافه وزن دارند و صبحانه خورده بودند، ‌قند خون پایین‌تر و پاسخ انسولین بهتری را داشته‌اند.زمانی که زنان صبحانه را از برنامه غذایی خود حذف می‌کنند،‌ دچار «مقاومت انسولین» می‌شوند.
 
هورمون انسولین که از لوزالمعده ترشح می‌شود، هورمونی است که برای حیات هر فرد ضروری است، وظیفه این هورمون، وارد کردن گلوکز به سلول‌ها و تبدیل آنها به انرژی است، ولی باید بدانید که مقادیر بیش از حد این هورمون خطرناک است.

بعضی اشخاص دارای یک نوع مقاومت در برابر انسولین می باشند؛ یعنی سلول‌های بدن این اشخاص در مقابل فعالیت انسولین برای وارد کردن گلوکز به سلول‌ها و تبدیل آن به انرژی مقاومت می‌کنند.

در نتیجه ممکن است میزان قند و انسولین خون در آنها بالا برود، از طرفی در این مواقع حتی‌ لوز‌المعده نیز ممکن است برای عادی کردن میزان قند خون، انسولین بیشتری ترشح کند.

در صورت بالا بودن وزن بدن، میزان انسولین و قندخون افزایش می‌یابد.

افزایش بیش از حد انسولین نیز سبب بالا رفتن کلسترول، فشارخون، تری‌گلیسیرید (که نوعی از چربی‌های خطرناک خون است) و کاهش کلسترول مفید (HDL) می‌شود.

در مواردی که قندخون افزایش پیدا می‌کند، ترشح انسولین به طور طبیعی بالا می‌رود تا بدن بتواند میزان قند خون را کاهش دهد.
به عنوان مثال در مبتلایان به دیابت نوع دوم، نشانگان متابولیک و اشخاص چاق، چون در عملکرد انسولین اشکال وجود دارد، سطح انسولین بالا است.
 
مقاومت به انسولین در این تحقیقات کوتاه‌ مدت است،‌ اما زمانی که این شرایط مزمن باشد یک عامل خطرناک برای دیابتی‌ها محسوب می‌شود.
 
تحقیقات نشان داده بین نخوردن صبحانه و تولید انسولین بیشتر یک رابطه وجود دارد.خوردن صبحانه سالم سودمند است، نه تنها ممکن است به کنترل وزن کمک کند بلکه از دیابت نیز اجتناب می‌کند.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / بهداشت و درمان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.