افزایش خطر ابتلا iبه سرطان با مصرف داروهای خواب آور

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

خطر مرگ ناگهانی در مصرف نمایندگان داروهای خواب آور وجود دارد.

دکتر فروغ موسوی در گفتگو با خبرنگار  iبهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره iبه تاثیر دارو های خواب در افزایش خطر ابتلا iبه سرطان و مرگ گفت: داروهای خواب آوری که بزرگسالان برای فرار از بی خوابی استفاده می نمایند، خطر از دست دادن جان را iبه همراه دارد.

این دکتری داروسازی با اشاره iبه تحقیقات انجام شده در خصوص داروهای تجویز شده توسط پزشکان گفت: iبه طور متوسط پس از مصرف دو سال و نیم از مصرف داروهای خواب آور در شش و یک دهم بیمارانی که از نسخه های تجویز شده داروهای خواب آور استفاده نموده بودند جان خود را از دست دادند.

وی همچنین افزود: در این تحقیقات که بیماران بر اساس ابتلا iبه بیماری های مختلف مورد بررسی قرار گرفتند،  بیمارانی که در طول سال از ۱ تا ۱۸ دوز دارو مصرف نموده بودند iبه میزان ۳ و شش دهم iبه مرگ تصادفی دچار شدند و در اشخاصی که در طول سال از ۱۸ تا ۱۳۲  نوبت دارو های ضد بی خوابی مصرف نموده بودند، مرگ ناگهانی iبه میزان ۴٫۴ برابر بیشتر گزارش تفسیری شده است.

خطر ابتلا iبه سرطان

دکتر موسوی یادآور شد: در مصرف نمایندگان داروهای زولپیدم (Ambien) و تمازپام (Restonil) که از داروهای خواب آور می باشند احتمال ابتلا iبه سرطان بیش از سایر داروهای خواب آور است.

وی در پایان گفت: پزشکان باید در تجویز داروهای خواب آور احتیاط نموده ، بیماران نیز از مصرف خودسرانه این داروها جداً پرهیز نمایند./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.