افزایش خطر مسمومیت غذایی با گرم شدن هوا

تغذیه > توصیه‌ها و آداب  – 
کارشناس بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: خانواده‌ها باید به ویژه در فصول گرم سال از نگهداری مواد غذایی فساد‌پذیر در خارج از یخچال پرهیز کنند و مواد غذایی پخته شده را به هیچ عنوان در شرایط نیم‌گرم (۴۰ـ۲۰ درجه سانتی‌گراد) قرار ندهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ امیری اضافه کرد: مواد غذایی که به صورت منجمد نگهداری شده‌اند پس از خروج از انجماد نسبت به مواد غذایی تازه آمادگی بیشتری برای فساد‌پذیری دارند و باید در نگهداری آن‌ها تا هنگام مصرف دقت بیشتری اعمال شود و تا حد امکان سریع طبخ و مصرف شوند.

وی خاطر نشان کرد: در صورت مشاهده مواد غذایی کپک زده باید سریع آن‌ها را از یخچال خارج و ظروف و یخچال آلوده را ضد عفونی کرد.

کارشناس بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تاکید بر ضرورت استفاده از شیر پاستوریزه عنوان کرد: باید از خرید شیر خام (غیر پاستوریزه) تا حد امکان خودداری کرد و در صورت خرید شیر خام باید حتماً آن را جوشانده و به مدت چند دقیقه در حال جوش نگاه داشت.

امیری تصریح کرد: تا زمانی که بسته‌بندی محصولات استریلیزه باز نشده باشد، می توان آن‌ها را در دمای اتاق نگهداری کرد و به محض باز کردن باید آن‌ها را در یخچال قرار داد و مدت نگهداری شیر استریلیزه باز شده نیز در داخل یخچال ۲۴ ساعت است.

اخبار اخبار سلامت

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.