افزایش خودکشی و گسترش بیکاری در بزرگترین کشور نفت خیز

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه الحرمین در مطلبی با اشاره به افزایش خودکشی جوانان عربستانی آورده است: روند خودکشی جوانان عربستانی، تبدیل به آمار نگران کننده ای شده است و نوعی سرخوردگی در میان جوانان عربستانی به وجود آمده است.

جوانان عربستانی به ویژه قشر تحصیلکرده آینده تاریکی را برای خود تصور می کنند، این در حالی است که کشورشان ثروت زیادی دارد.

یک جوان سعودی که ۲۳ سال دارد در نامه ای به شیخ سلمان العوده اعلام کرده است به زودی در برابر دادگاه حفر الباطن در شرق عربستان خودکشی می کند و دلیل این اقدام خود را بیکاری و محروم ماندن وی از ثروتهای کشورش عنوان کرده است.

این پایگاه بیان کرد: این اولین حالت نیست و روزنامه های سعودی از ۳۴ مورد خودکشی میان جوانان عربستانی به علت به دست نیاوردن شغل خبر داده اند.

بر اساس آمار نیمه رسمی تعداد بیکاران عربستانی یک میلیون و هفتصد هزار نفر است که بسیاری از آنها دارای مدرک دکتری و فوق لیسانس هستند این در حالی است که وزارت کار عربستان تعداد بیکاران را یک میلیون نفر اعلام کرده است.

بر اساس آمارهای مراکز دانشگاهی، ۸۴ درصد از کسانی که دست به خودکشی می زنند، زیر ۳۵ سال و ۵۸ درصد از آنها را مردان و ۴۲ درصد را زنان تشکیل می دهند.

این پایگاه بیان کرد: در حالی که برخی رسانه های وابسته به رژیم سعی دارند این مشکل را به بیماری روانی ربط دهند، اما بیکاری به در نفت خیزترین کشور دنیا همانند بمب سیاسی است که رژیم را تهدید می کند.

بر اساس برخی نظرسنجی ها ۸۴ درصد از جوانان عربستانی مهمترین مشکل خود را بیکاری عنوان کرده اند.

حسین سلامه از اساتید دانشگاه عربستان در این باره می گوید: بعید است که پدیده خودکشی عجیب باشد، زیرا آن در نتیجه  سیاست مقامات سعودی است.

وی می افزاید: بیماری روانی عامل این خودکشی ها نیست، بلکه پدیده خودکشی در نتیجه سیاستهای اجتماعی و اقتصادی است ، زیرا جوانان پس از اینکه مشاهده می کنند، نمی توان دیدگاه خود را بیان کنند، به حقوق خود برسند و خواسته های خود را محقق کنند، در حقیقت دچار نوعی سرخوردگی شده اند.

سلامه گفت: به نظر من پدیده شیوع مواد مخدر به مراتب خطرناکتر از خودکشی است، زیرا فرد معتاد همانند کسی که دست به خودکشی می زند، سریعا نمی میرد، بلکه دچار مرگ تدریجی می شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.