افزایش دانشکده‌های طب سنتی در برنامه وزارت بهداشت

۰۵اردیبهشت،

30-213.jpg

معاون طب سنتی وزیر بهداشت از حمایت این وزارتخانه برای افزایش دانشکده‌های طب سنتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.

به گزارش سرویس سلامت ایسنا، دکتر محمود خدادوست با اعلام این خبر افزود: دانشگاه‌هایی که برای راه‌اندازی رشته طب سنتی اعلام آمادگی کنند، تیم کارشناسی به آنجا می‌فرستیم تا وجود بسترهای لازم را بررسی کنند و چنانچه نیاز به حمایت داشته باشند، ما برای ایجاد بسترهای لازم از آنها حمایت خواهیم کرد تا سریع‌تر در همه دانشگاه‌های تیپ یک و بعضی از دانشگاه‌های تیپ ۲ این امکان فراهم شود.

وی در ادامه به تعداد دانشکده‌های موجود طب سنتی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، مشهد، شاهد، کرمان، یزد و بابل مصوبه شورای عالی گسترش طب سنتی را دارا می باشند و دانشکده‌هایی نیز که طبق مصوبه شورای عالی گسترش در حد گروه فعالیت می‌کنند عبارتند از: تبریز، قم، گلستان، مازندران، اراک، زنجان و شیراز. بنابراین در حال حاضر ۱۴ دانشگاه در زمینه طب سنتی فعالیت می‌کنند.

دکتر خدادوست به تعداد دستیاران طب سنتی و داروسازی نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۲۷۰ نفر دستیار دکترای تخصصی طب سنتی و ۵۹ نفر دستیار دکترای تخصصی داروسازی در کشور وجود دارند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.