افزایش دو هزار متر مربعی فضای سبز مرکز تهران

مدیر اداره فضای سبز منطقه ۷ گفت: فضای سبز منطقه ۲۰۰۰ متر مربع توسعه داشت که ۱۰۰۰ متر مربع ان،به شکل قطعات و لچکی های فضای سبز در نواحی ۱و۵ و ۱۰۰۰ متر مربع دیگر ، مربوط به بوستان سلیمی است.

 
به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، عباس مافی  ، در تشریح برنامه های اجرا شده در پنج ماه نخست سال ۹۱ منطقه گفت : جهت توسعه عمودی فضای سبز ، نسبت به نصب گلجای بتونی در حاشیه خیابان شهید مفتح شمالی ، تقاطع خیابان شهید بهشتی و نیز حاشیه بوستان شهید توکلی و پروژه امام رضا (ع) ، اقدام شده است.
 
وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به استفاده مکرر شهروندان از بوستان شهید توکلی و احتمال تخریب فضای سبز این بوستان ،۵۰۰ متر حفاظ در اطراف باغچه ها در جهت جلوگیری از تخریب آنها نصب شده است .همچنین مکانیزه کردن آبیاری بوستان های شهید آوینی ، آزادگان و شهروند ،از دیگر برنامه های انجام گرفته توسط این واحد است که اجرای این طرح، باعث افزایش کیفیت آبیاری و ممانعت از هدر رفتن آب شده است .
 
مافی در ادامه به اجرای طرح روستای ابیانه در ضلع غربی بوستان هلال احمر و احداث ۲۰ چشمه سرویس بهداشتی و ۲ باب نمازخانه در این بوستان اشاره کرد و افزود: زمین بازی کودکان در بوستان شهید ذبیحی واقع در خیابان نامجو ، بهسازی و بازسازی شده و آماده بهره برداری است.
 
 وی در پاسخ به این پرسش که تا پایان سال جاری چه برنامه هایی در دست اجرا دارید ، گفت : اجرای عملیات آب رسانی در ناحیه ۳ منطقه ۷ و آب رسانی مکانیزه در بوستان افرا و همچنین نصب لوازم ورزشی در بوستان های منطقه، از برنامه های آتی واحد فضای سبز است .
 
مافی در ادامه اظهار داشت : جهت رفاه حال شهروندان، در صدد بازسازی سیستم روشنایی و همچنین بازسازی و ایمن سازی زمین بازی کودکان و احداث سرویس بهداشتی در بوستان ها و قطعات فضای سبز گوناگون درسطح منطقه هستیم .
 
 به گفته مدیر اداره فضای سبز منطقه ، نصب گلجای و تلطیف محیط زیر پل روشندلان و احداث فضای سبز  بوستان دقت به مساحت تقریبی ۲۰۰۰ متر مربع، از دیگر برنامه های در دست انجام واحد فضای سبز است .
 
وی در پاسخ به پرسشی در باره وضعیت فضای سبز عمودی در سطح منطقه گفت : در حال اجرای بام سبز بر روی ساختمانهای بوستان هلال احمر و فضای سبز عمودی بر روی دیواره های جنوبی باغ دقت هستیم .
 
مافی، همچنین در ارتباط با کلاس های آ موزشی ویژه فضای سبز که توسط این واحد برگزار میشود، گفت : تاکنون در دو دوره کلاس های بهاره و تابستانه ۲۰۰۰ نفر- ساعت تحت آموزش قرار گرفته اند .
 
وی با بیان این که هدف از برگزاری این کلاس ها آشنایی مردم با فضای سبز شهری و آموزش کاشت و نگهداری گیاهان و سبزیجات در منزل است، اظهار داشت: خوشبختانه پس از اجرای این طرح، بازخوردهای خوبی در خصوص این آموزه ها از سوی شهروندان منطقه داشته ایم .
 
مدیر اداره فضای سبز منطقه خاطر نشان کرد: افراد آموزش دیده در ارتباط با حفظ  فضای سبز، نسبت به گذشته حساس تر شده اند و به انحا مختلف ،سعی در نگهداری و جلوگیری از تخریب این فضا ها دارند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.