افزایش روز افزون پیوند قلب مصنوعی

۴ م دیماه ،

آمار نشان می دهد تعداد بیماران قلبی که تحت عمل جراحی پیوند قلب مصنوعی قرار می گیرند در حال افزایش است.

به گزارش خبرنگار  علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ANSA ایتالیا بخش پزشکی در ایتالیا سالانه بیش از ۲۲۱ پیوند قلب مصنوعی صورت میگیرد.بر اساس این گزارش سالانه بیش از ۲۲۱ بیمار قلبی در ایتالیا مورد پیوند قلب مصنوعی قرار می گیرند به عنوان مثال سال قبل در ایتالیا ۸۸ فرد بالغ و ۳۳ کودک مورد عمل جراحی پیوند قلب مصنوعی قرار گرفتند که نشان می دهد ۶۸ درصد تعداد این عمل ها افزایش پیدا کرده است.

لازم به ذکر است که قلب مصنوعی در اصل یک پمپ تیتانیوم به وزن ۱۱ گرم است که قادر به پمپاژ ۱٫۵ لیتر خون در دقیقه می باشد، این ابزار مشابه قلب واقعی عمل می کند و از دو بطن  و وریدهای قلبی برخوردار است که می تواند اختلالات شدید قلبی را از بین ببرد.

گفتنی است، پیوند قلب مصنوعی در بسیاری از موارد تنها به این منظور انجام می گیرد که بیمار تا زمان پیدا شدن قلب مناسب بتواند زنده بماند اما در بعضی از اشخاص‌ آنقدر کارکرد این قلب مصنوعی مطلوب است که بیمار به پیوند قلب نیازی پیدا نمی کند.

شایان ذکر است، پیوند قلب مصنوعی اولین بار در انگلستان بر روی مردی ۴۰ ساله انجام پذیرفت و پس از آن قلبی در ابعاد کوچکتر به نوزادی در ایتالیا پیوند زده شد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.