افزایش روند مهاجرت “ایتالیایی”ها

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

بینا:بحران مالی و ریاضت اقتصادی شدید در ایتالیا نه تنها جوانان،‌ بلکه بازنشسته‌های این کشور را وادار به مهاجرت به دیگر کشورها کرده است. به گزارش ممتاز به نقل از رای نیوز، ایتالیا از سال ۲۰۰۸ دچار بحران اقتصادی شدید شده که طولانی‌ترین بحران این کشور از زمان جنگ جهانی دوم بوده است. بحران شدید بدهی، کشورهای عضو اتحادیه اروپا را ناچار کرده است اقدامات ریاضتی شدید و اصلاحات اقتصادی سخت اتخاذ کنند. این بحران نه تنها تهدیدی برای اروپا بلکه تهدیدی برای دیگر اقتصادهای پیشرفته‌ جهان به شمار می‌آید. در همین زمینه، در ایتالیا تعداد بیکاران از ۱۰٫۷ درصد در سال ۲۰۱۲ به ۱۲٫۶ درصد در سال ۲۰۲۴ و به ۱۲٫۴ درصد در سال ۲۰۲۴ میلادی خواهد رسید. بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۱۲ میلادی ۴۰۰ هزار نفر از بازنشسته‌های ایتالیایی به سبب ریاضت اقتصادی شدید و هزینه‌های بالای زندگی به خارج از این کشور مهاجرت کرده‌اند. روند مهاجرت بازنشسته‌های ایتالیایی به دیگر کشورهای خارجی در سال ۲۰۲۴ میلادی نیز با یک روند افزایشی، همچنان ادامه دارد.

بحران مالی و ریاضت اقتصادی شدید در ایتالیا نه تنها جوانان،‌ بلکه بازنشسته‌های این کشور را وادار به مهاجرت به دیگر کشورها کرده است.

به گزارش ممتاز به نقل از رای نیوز، ایتالیا از سال ۲۰۰۸ دچار بحران اقتصادی شدید شده که طولانی‌ترین بحران این کشور از زمان جنگ جهانی دوم  بوده است.

بحران شدید بدهی، کشورهای عضو اتحادیه اروپا را ناچار کرده است اقدامات ریاضتی شدید و اصلاحات اقتصادی سخت اتخاذ کنند.

این بحران نه تنها تهدیدی برای اروپا بلکه تهدیدی برای دیگر اقتصادهای پیشرفته‌ جهان به شمار می‌آید.

در همین زمینه، در ایتالیا تعداد بیکاران از ۱۰٫۷ درصد در سال ۲۰۱۲ به ۱۲٫۶ درصد در سال ۲۰۲۴ و به ۱۲٫۴ درصد در سال ۲۰۲۴ میلادی خواهد رسید. 

بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۱۲ میلادی ۴۰۰ هزار نفر از بازنشسته‌های ایتالیایی به سبب ریاضت اقتصادی شدید و هزینه‌های بالای زندگی به خارج از این کشور مهاجرت کرده‌اند.

روند مهاجرت بازنشسته‌های ایتالیایی به دیگر کشورهای خارجی در سال ۲۰۲۴ میلادی نیز با یک روند افزایشی، همچنان ادامه دارد.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.