افزایش روند نوسازی با تجمیع پلاک ها در بافت فرسوده غرب پایتخت

فروردین ۱۴۰۳

قائم مقام شهردار منطقه ۹ تهران از افزایش روند نوسازی در بافت فرسوده سطح محدوده منطقه خبر داد .

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ غلامرضا احمدی بیدآخویدی با اعلام این خبر گفت: با توجه به محدوده ۳۰ درصدی بافت فرسوده منطقه و لزوم احیا و نوسازی آن ، این شهرداری با دعوت از بخش خصوص در این راستا اقدامات مناسبی را اتخاذ کرده است.
 
وی افزود: اوایل خرداد ماه سالجاری کلنگ احداث مجتمع مسکونی ۲۴ واحدی در ۹۵۶ مترمربع از سطح ناحیه ۲ ، حاصل از تجمیع ۱۲ پلاک به زمین زده شد.
 
مهندس احمدی ادامه داد: در راستای احیا بافت فرسوده و ناپایدار سطح محدوده ، در ماه جاری نیز کلنگ احداث مجتمع مسکونی در ناحیه یک و حاصل از تجمیع ۵ پلاک در مساحت ۹۹۰ مترمربع به زمین زده شده تا افزایش روند نوسازی در بافت های فرسوده همچنان ادامه یابد.
 
وی خاطرنشان کرد: در سه ماهه اول سالجاری این منطقه با صدور ۹۰ پروانه ساختمانی برای تجمیع ۲۶۳ پلاک ، حائز رتبه برتر در بین مناطق ۲۲ گانه شد و طرح های تجمیعی دیگری در حال تهیه نقشه و تکمیل پرونده بوده که به لحاظ آماری روند رو به رشدی را نشان می دهد.
 
قائم مقام شهردار منطقه ۹ تصریح کرد: بدون رضایت شهروندان هیچ طرح تجمیعی رخ نمی دهد و همکاری تمامی ساکنان محلات در این راستا موثر بوده و سبب رونق ساخت و ساز و نوسازی در سطح محدوده شده است.
 
مهندس احمدی در پایان با اشاره به تسهیلات اعطایی شهرداری اظهار داشت: طرح های تجمیعی با حضور مالکان محقق شده و تخفیف عوارض ، اضافه کردن طبقات ، الحاق گذرهای بن بست به ملک و تسریع روند صدور پروانه از جمله تسهیلات مورد نظر است و در دستور کار قرار دارد./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.