افزایش زورگیری عامل اصلی گسترش انحراف های اجتماعی

۲۵م آذر ،

افزایش زورگیری با تخریب هویت و شخصیت اشخاص،تضعیف امنیت و آرامش عامل ایجاد انحراف ها و آسیب های فردی و اجتماعی است.

محمد متولی جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعیممتازنیوز،گفت: گسترش و ترویج فرهنگ نادرست زورگیری با ایجاد مشکلات بسیار عامل تخریب هویت در جامعه است.
وی در ادامه افزود:زورگیری با استفاده از سلاح های گرم و سرد،در خلاهای نظارتی، محیط های اجتماعی،مناطق حاشیه ای، مرزی، در حوزه اقتصادی و اجتماعی انجام می گردد.
متولی با اشاره به گسترش فرهنگ نامناسب زورگیری در جامعه گفت: عده ای دور از چشم قانون، با سوءاستفاده از سمت خود،در قالب رشوه،با تاخیر در کار خود با پشت هم اندازی ها، با تحمیل و زور ارباب رجوع اقدام به زورگیری از آنها می کنند.
وی ادامه داد:مردم برای پیشرفت در کارشان، با پرداخت مبلغ بسیاری،در ساعات تعطیلی و خارج از مراکز دولتی، دور از چشم قانون عامل گسترش فرهنگ نامناسب زورگیری می باشند.
متولی با تاکید بر عواقب منفی گسترش فرهنگ زورگیری در جامعه گفت: زورگیری هم مانند بیماری های ویروسی واگیردار در جامعه،با ایجاد مشکلات اقتصادی و اجتماعی، تخریب هویت و شخصیت مردم،با سوء استفاده اشخاص سودجو، گسترش فرهنگ گرایش جامعه به انجام کارهای حرام با تضعیف باورهای مذهبی،تضعیف امنیت، آرامش و روحیه اجتماعی سبب گسترش آسیب های اجتماعی می گردد.
وی در پایان با اشاره به راههای پیشگیری از فرهنگ زورگیری در جامعه افزود: با اطلاع رسانی مناسب به مردم، ایجاد مراکزی برای پیگیری این مسایل در دسترس مردم،آموزش لازم برای تشخیص سوءاستفاده سودجویان و پرهیز از استقبال مردم نسبت به پرداخت مبلغ های بسیار برای پیشروی نیازهایشان،عواملی برای پیگیری از گسترش فرهنگ نامناسب زورگیری در جامعه است./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.