افزایش سرانه پزشک خانواده ضروری است

۰۲م آذر ،

پیشنهاد افزایش سرانه پزشک خانواده را به دولت و مجلس ارائه کرده و منتظر تایید آن هستیم.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دکتر محمد شریعتی، رییس ستاد اجرایی برنامه کشوری پزشک خانواده  ضمن بیان این مطلب، گفت: منابع مورد نیاز پزشک خانواده قسمتی توسط وزارت بهداشت و قسمتی هم توسط بیمه ها و وزارت رفاه تامین می گردد.

وی افزود: در وزارت بهداشت ما حداکثر تلاش خود را در این خصوص انجام می دهیم. برای سال آینده نیز پیشنهاد افزایش سرانه را مطرح کرده ایم که امید است دولت و مجلس این سرانه را تایید کنند چون درآمد پزشکان خانواده از این محل تامین می گردد.

وی ادامه داد: باید تلاش شود داروخانه ها هم سریع تر وارد چرخه پزشک خانواده شوند که تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده است.

دکتر شریعتی اظهار داشت: در استان های فارس و مازندران سرویس هم برقرار شده و در بقیه استان ها هم سرویس دادن به مردم دایر می گردد و  در استان هرمزگان هم آمادگی اجرای برنامه فراهم است ولی تا به صددرصد آمادگی برسیم کمی زمان می برد که بعد از آن افتتاح رسمی پزشک خانواده هرمزگان را خواهیم داشت.

وی با اعلام اینکه در استان های دیگر هم در حال بازدید هستیم که به زودی به برنامه می پیوندند، گفت: برای اجرای دوساله برنامه وزیر بهداشت الزامات اجرای برنامه را اعلام کرده اند که اگر فراهم شود  کل برنامه در دوسال اجرایی خواهد شد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.