افزایش سرمایه بانک مرکزی به ۴۰ هزار میلیارد ریال تصویب شد

۱۳خردادماه،

در پنجاه‌ و سومین جلسه مجمع عمومی بانک مرکزی با حضور رئیس‌جمهور، رشد ۹۰۰ میلیارد تومانی سرمایه بانک مرکزی و رسیدن آن به ۴ هزار میلیارد تومان تصویب شد.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد پنجاه و سومین نشست مجمع عمومی بانک مرکزی، عملکرد بانک مرکزی در سال قبل را به رغم سختی شرایط ، بسیار ارزشمند و مثبت ارزیابی کرده و با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته، اظهار داشت: بانک مرکزی در سال ۹۱ با وجود تمام مشکلات و سختی‌‌هایی که وجود داشته، به خوبی توانست بازار را مدیریت کند.

 

رئیس جمهور همچنین با مثبت ارزیابی کردن رشد اقتصادی کشور در سال قبل، تاکید کرد: اعطای تسهیلات بانکی، مدیریت بازار و بخش تولید و حجم سرمایه‌گذاری‌ها بیانگر رشد مثبت اقتصادی است و بانک مرکزی در فرآیند این رشد تاثیر و نقش قابل توجهی داشته است.

رئیس جمهور تاکید کرد: بانک مرکزی باید همچنان تامین نیازهای اساسی کشور را در اولویت قرار داده تا آرامش در بازار کالاهای اساسی ادامه یابد.

در این نشست رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از روند تحولات و متغیرهای کلان اقتصادی کشور در سال ۹۱ ارائه کرد و اقدامات و تلاش های انجام شده برای کاستن رشد نقدینگی ، تامین نیازهای ارزی و مقابله با آثار تحریم ها را مورد تاکید قرار داد.

همچنین اعلام شد که بدهی های دولت در ۷ سال قبل ۳۰ میلیارد دلار کاهش یافته که فقط در سال قبل، ۵۷٫۱ درصد یعنی حدود ۱۰ میلیارد دلار بدهی های دولت کاهش داشته است و همچنین با اقدامات بانک مرکزی رشد نقدینگی از ۳۷٫۵ به ۳۰٫۸ درصد تقلیل یافت.

در پنجاه و سومین نشست مجمع عمومی بانک مرکزی افزایش سرمایه بانک مرکزی از محل ارزیابی دارایی ها و ۶ هزار میلیارد دلار از محل سود، به تصویب رسید. سرمایه بانک مرکزی طی ۴ سال قبل از ۱۵ هزار میلیارد ریال در سال ۹۱ به ۳۱ هزار میلیارد ریال افزایش یافته و با تصمیم تازه این رقم به بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال افزایش می‌یابد.


سایت خبری تحلیلی نور نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.