افزایش سن، شایع ترین سبب آب مروارید

۲۷فروردین۱۳،

شایع ترین سبب این بیماری افزایش سن است که تقریبا همه با آن دست به گریبان خواهند شد.

محسن بهمنی کشکولی، فوق تخصص جراحی های پلاستیک و ترمیم چشم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران آب مروارید را به معنای کور شدن مغز داخل چشم دانست و گفت: شایع ترین سبب این بیماری افزایش سن است که تقریبا همه با آن دست به گریبان خواهند شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر سن وجود خود بیماری مانند قند خون که ایجاد آب مروارید زودرس می کند، ضربه به سر، چشم، مصرف بعضی داروها مانند کورتن، برخورد اشعه هایی مانند الکتریکی یا همان اشعه مادون قرمز را می توان ازعوامل این بیماری دانست.

وی در ادامه افزود: ضربه شدیدی که به ناحیه صورت وارد می گردد با اختلالات ایجاد شده در متابولیسم توانایی و عملکرد صحیح سلول ها را از بین می برد به همین سبب شفافیت لنز را هم از بین می برد.

وی تصریح کرد: کاهش بینایی، تار شدن دید چشم، پخش نشان دادن نورها، قوی شدن نزدیک بینی که مخصوصا در بیماران دیابتی مرسوم است به عنوان شایع ترین علل کاهش بینایی و آب مروارید محسوب می گردد.

وی همچنین اظهار داشت: تنها را تشخیص بیماری آب مروارید استفاده از دستگاه های معاینه چشم پزشکی بوده به همین خاطر اگر فردی دچار هر کدام از علائم فوق شد برای رفع مشکل باید به پزشک مراجعه کند.

وی در ادامه افزود: در ۲۰ سال قبل زمانی که کسی دچار آب مروارید شد به سبب عوارض بسیار از جمله بخیه های بسیار و برش های بزرگ جراحی تا از دست دادن دید کامل انجام نمی شد.

وی در ادامه تصریح کرد: امروزه روش های مدرن جراحی از جمله سیکو وجود دارد که در این روش با سوراخ کردن کمتر از سه میلیمتر، دستگاه با امواج صوتی وارد چشم می گردد و آب مروارید را تخلیه کرده از همان سوراخ یک لنز تا شونده وارد چشم می گردد و بدون بخیه عمل جراحی در مدت زمان کمتر از نیم ساعت تمام می گردد.

 وی در پایان خاطر نشان کرد: جراحی آب مروارید به عوامل بسیاری از جمله حساسیت شغلی اشخاص و نیاز آنان به بینایی بستگی دارد بنابراین نیازی به این نیست که مدت زمان طولانی از آغاز بیماری قبل باشد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.