افزایش سهم مردم از هزینه های سلامت در بودجه۹۲/ بدهی ۲۰۰ میلیاردی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی

۰۵خردادماه،
ممتاز نیوز : محمدحسین قربانی در گفت و گو با پانا، با اعلام این خبر اظهار داشت: همانطور که می دانید طی سال های اخیر مدیریت بهداشت، سلامت و درمان یکی از مهم ترین بخش هایی که بعضا با چالش هایی نیز روبرو بوده و کانون توجه مسئولان قرار می گیرد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بودجه سال ۹۲ موضوعات حوزه بهداشت از جمله راه اندازی بیمارستان های نیمه کاره، پرداخت حقوق کارکنان و مجموعه خدمات درمانی مورد توجه قرار گرفت و ردیف هایی نیز برای آن تخصیص داده شد اما تغییراتی انجام شد که سبب ناعدالتی در بخش های مختلف شد.

سهم ۷۰درصدی دانشگاه های علوم پزشکی در بودجه ۹۲ درحوزه سلامت

وی در ادامه با اشاره به سهم دانشگاه های علوم پزشکی از بودجه ۹۲ نیز گفت: افزود: سهم دانشگاه های علوم پزشکی در بودجه ۹۲ حوزه سلامت بیش از ۷۰ درصد است. البته برای کلیه دانشگاه های علوم پزشکی تنها ۱۷ درصد افزایش را در بودجه داشتیم این در حالی است که دانشگاه های ما هم اکنون ۲۰۰ میلیارد تومان به بیمه ها بدهی دارند که برای جبران آن دولت می بایست تدابیری را بیاندیشد.

قربانی همچنین با اشاره به حذف بخش خدمات درمانی به محرومان در بودجه نیز گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه ۵ درصد از هدفمندی یارانه که  در اختیار وزارت بهداشت است باید برای درمان محرومان قرار بگیرد که در لایحه دولت نیامده بود اما کلیه نمایندگان با افزوده شدن آن موافق بودند اما کمیسیون تلفیق آن را حذف کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی توجهی مسئولان به حوزه سلامت گفت: متاسفانه وضعیت سلامت در کشور خوب نیست و در عین حال می بایست مسئولان به خدمات درمانی به محرومان، مستمندان و همچنین تامین داروهای خاص برای بیماران خاص با توجه به افزایش شدید قیمت دارو اقدامات لازم را انجام دهند.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.