افزایش سود وام نوسازی بافت‌ فرسوده

۴ شنبه ۱۷ آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

به گزارش تفسیری نوساز، مجید کیانپور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود: دولت دهم در جهتی سیاستهای خود برای تسریع در بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده کشور بویژه در شهر تهران اقدام به اعطای تسهیلات نوسازی نموده است.

وی ادامه داد: از ابتدای روند نوسازی تا پایان سال ۹۰ بیش از ۵۵ هزار فقره تسهیلات نوسازی در محدوده بافت های فرسوده شهر تهران اعطاء شده است و این تسهیلات در سال ۹۱ به ۳۰ هزار فقره تسهیلات از محل منابع داخلی بانکها و ۵۰ هزار فقره تسهیلات از محل خط اعتباری مسکن مهر در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه سقف تسهیلات نوسازی بافت فرسوده ۲۰ میلیون تومان است، گفت: کارگروه نمایندگان ویژه ریاست جمهوری در مسکن سقف وام را به میزان ۳۰ میلیون تومان افزایش داده اند که در صورت تصویب در شورای پول اعتبارکشور اجرائئ خواهد شد.

*افزایش ۳ تا ۹ درصدی نرخ سود تسهیلات

وی خاطرنشان نمود: براساس تصمیم این کارگروه میزان نرخ سود تسهیلات بافتهای فرسوده در سال ۹۱ در دوران مشارکت معادل۲۰ درصد و در وقت فروش اقساطی ۱۵درصد است در حالیکه این تسهیلات در سال گذشته براساس بخشنامه بانک مرکزی در دوران مشارکت ۱۱ درصد و در وقت فروش اقساطی ۱۲درصد بوده است.

کیانپور ادامه داد: نرخ سود تسهیلات در قالب مسکن مهر (پرداخت خود مالکی) نیز به ترتیب ۹ درصد برای شهر تهران، ۷ درصد در مراکز استانها و ۴ درصد برای سایر شهرهاست.

وی اضافه نمود: ساخت و سازهای بر جامانده از میراث گذشته در تهران به سبب افت ارزش ملک و کمبود خدمات و زیر ساخت ها امروزه به بافت هایی تبدیل شده اند که نوسازی و بهسازی این مناطق امر ضروری و حیاتی به نظر می رسد.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران خاطر نشان نمود: تاکنون ۴۲۸۸ هکتار بافت فرسوده دراستان تهران شناسایی شده است. یکی از سیاستهای تشویقی دولت برای احیاء و نوسازی بافت های فرسوده شهری ، اعطاء تسهیلات بدون سپرده در نوسازی بافت های فرسوده است که هر سال تسهیلات اعطائئ نسبت به سال پیش رشد قابل توجهی داشته است.

وی ادامه داد: این در حالی است که در سال ۸۸ تعداد ۵۰۰۰واحد مسکونی، در سال ۸۹ تعداد ۱۶۸۸۳ واحد مسکونی، در سال ۹۰ تعداد ۳۳۸۸۷ واحد مسکونی و تا کنون نیز ۱۴۹۱۸ واحد مسکونی جهت دریافت تسهیلات نوسازی به بانکهای عامل معرفی شده اند که تعداد ۱۰۵۱۴ تسهیلات نوسازی در سال جاری به عقد قرارداد با بانک های عامل منجر شده است.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.